اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

حاشیه های فاطمیه بابل (3)

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۴، ۰۵:۳۸ ب.ظ




محمد علی عرفان نه قدی بلند و اندامی کشیده دارد و نه  دست و انگشتانی دراز و لاغر! او کاملاً یک انسان طبیعی است.

ویژگی بارز هیئت بیت العباس علیه السلام نظمی است که بر فضای مدیریتی آن حاکم است. نظم این هیئت از نظر رعایت ساعت و تنظیم وقت، زبانزد کسانی است که کم یا زیاد با این مجموعه آشنایی دارند. این توصیف را من بارها از زبان افرادی که از بیرون به این هیئت نگاه می کنند شنیده ام.

سال گذشته در دسته روز عاشورای این هیئت، وقتی آقا محمدعلی با چند عتاب و خطاب، شیرازه دسته را که زیر باران پاییزی در حال از دست رفتن بود دوباره به جان آورد و انظباط را حاکم ساخت، اخوی من که بغل دستم ایستاده بود - و به خاطر شغلش با نهادهای مختلف نظامی آشنایی دارد -  بلافاصله در گوشم گفت: شرط می بندم او خدمتش را در ارتش گذرانده است!

محمد علی عرفان نخستین مداح لیسانس شهرستان بابل است و اینک در مقطعی بالاتر به تحصیل ادامه می دهد. دوستان هیئتی او هم به ارتقای سطح تحصیلی خود التزام نشان می دهند.

به همه دوستان هیئتی بابل توصیه می کنم حتماً بازدیدی از ساختمان جدید و تازه تأسیس مسجد ششدری که در اختیار بیت العباس قرار دارد انجام بدهند که هم زیارت است و هم سیاحت!

نمای زیبای داخل مسجد آن قدر مرا به وجد آورد که چند بار در محوطه آن قدم زدم و همّت و حمیّت بچه های این هیئت را ستایش کردم. برایم جالب بود محمد علی که جوانی خاکی و بی ادعاست و ظاهری شبیه همه آدم های معمولی جامعه دارد و نمی توان مؤلفه های ادعایی برخی علمای روانشناسی که برای انسان های فوق العاده زیرک و تیزبین توصیف کرده اند را در ظاهر او یافت، چگونه توانسته است بی سر و صدا در یک ظرف زمانی محدود چنین بنای زیبایی را به  سر و سامان برساند.

این توفیق را باید ثمره پرهیز از ورود به حاشیه ها، اخلاص و بی ادعایی، همت و بلند نظری محمد علی و دوستان هیئتی او دانست. دم همه شان گرم.  

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">