اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

به بهانه بازداشت اخیر جمعی از طلاب بسیجی قم

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۱۹ ب.ظ


چند روز پیش تعدادی از طلاب و روحانیون بسیجی حوزه علمیه به دلیل اعتراض نسبت به بازداشت طولانی مدت آیت الله " ن " از مدرّسان حوزه و نیز ایراد اتهام علنی به وی توسط یکی از مسئولان امر، دستگیر و روانه زندان شدند.

به رغم گذشت پنج روز از بازداشت این طلاب هنوز اقدامی برای آزادی آنان انجام نشده است.

این حقیر و جمعی از طلاب و بازاریان عدالتخواه قم با توجه به عدم شناخت کافی نسبت به آن استاد مورد اتهام، اگر چه در حال حاضر اعتراض میدانی نسبت به دستگیری و بازداشت او را به صلاح ندانسته و با معترضین همراهی نکرده ایم اما این تفاوت سلیقه قطعاً به معنای رضایت از برخورد ناموجّه با این دوستان انقلابی نخواهد بود.

تقارن اعتراض این دوستان با ایام سفر رئیس جمهور نیز فرصت خوبی را برای نهادهای همسو با تنها دولت چهارساله انقلاب فراهم آورد تا زمینه را برای برخورد با این جمع انقلابی و عدالتخواه مناسب ببینند. هر چند با رفتن رئیس جمهور نیز همچنان این بازداشت ها ادامه یافته است.

نکته ای که متولیان امور نظارتی و قضایی و... باید توجه داشته باشند این است که اعتراض به برخی مسائل جاری در کشور و حتی گاه اعتراض به برخی خطوط قرمز نظام، امری است که در بسیاری از دانشگاه های کشور اتفاق می افتد و تا زمانی که این اعتراضات در محدوده داخلی دانشگاه جاری است واکنشی از سوی مقامات امنیتی و قضایی به دنبال ندارد.

اعتراض حجت الاسلام جهانشاهی و علیزاده و ... به موضوع مورد نظر تنها با در دست گرفتن پلاکارد و در محدوده داخلی فیضیه قم بوده و نه در سطح شهر و خیابان، بنا بر این نمی تواند مصداق تشویش اذهان عموم و یا بر هم زدن نظم جامعه و ... تلقی شود. فرق طلبه ها و دانشجوها تنها در دیوار کوتاهی است که به دور حوزه های علمیه کشیده اند.

سخن دیگر این که بر فرض ایراد هر اتهامی به طلاب دستگیر شده، استمرار بازداشت آنان و عدم صدور دستور برای اخذ قرار تأمین نیازمند ادله قانونی است که در این رابطه هنوز توضیحی به دوستان و خانواده های آنان ارائه نشده است.

طبیعی است کمترین نتیجه مرور زمان در چنین حوادثی، ایجاد حساسیت رسانه ای و واکنش مردمی است که نفس این امر را باید مصداق بلامناززع تشویش اذهان عموم دانست.

البته مطابق شناخت دقیق این حقیر، مسئولان محترم دادسرای وی‍ژه روحانیت خردمندتر از آن هستند که درصدد ایجاد هزینه ای جدید و غیرضروری برای نظام باشند. انشاءالله در اسرع وقت خبر آزادی این طلاب جوان و ولایی را از شبکه های مجازی دریافت خواهید کرد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">