اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

چرا باید ارزان خرید کنیم؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۵۰ ب.ظ


خریدن کالای ارزان کار خوبی است البته به شرطی که از نظر کیفی نسبت به کالای مشابه خود دچار ضعف نباشد.

آن چه که می خواهم به عنوان ضرورت خرید کالای ارزان اشاره کنم در شرایط تساوی کیفیت یک کالا در فروشگاه های مختلف است.

گاه پیش می آید که برخی از کسبه برای جذب مشتری یا برای رضای خدا کالای خود را کمی ارزان تر از دیگر همکارانشان به فروش می رسانند. ما در مواجهه با این اقدام خداپسندانه، چه وظیفه ای بر دوش داریم؟

گاه برخی از مردم از سر تنبلی یا هر علت دیگری به خودشان زحمت نمی دهند مقداری دورتر از موقعیتی که در آن قرار دارند راه پیموده و در عوض کالای مورد نظر خود را ارازن تر از محلی که در نزدیکی اش قرار دارند، تهیه کنند.

استدلال این افراد اغلب این است که مثلاً چندهزارتومان کمتر یا بیشتر، چه توفیری دارد که بخواهیم تا فلان جا برویم؟!

این منطق شاید از منظر فردی، تا حدودی موجّه به نظر برسد؛ اما از زاویه اجتماعی نیاز به تأمل بیشتری دارد.

واقعاً ممکن است شرایط زندگی ما به گونه ای باشد که چند هزار تومان کمتر یا بیشتر بودن قیمت یک کالا تأثیری در معیشتمان نداشته باشد؛ اما فراموش نکنیم عده ای در اطراف ما نجیبانه با ضعف اقتصادی دست به گریبان هستند. برای این عده، گاه یکی دو هزار تومان هم مبلغ قابل اعتنایی محسوب می شود.

این که به خودمان زحمت بدهیم و مسافتی دورتر از محل ترددمان را طی کنیم تا کالای مورد نظرمان را اندکی ارزان تر تهیه کنیم علاوه بر آن که پرهیز از اسراف محسوب می شود عاملی برای تشویق ارزان فروش هاست. از یاد نبریم که هر چه فروشندگان کالا رغبت بیشتری برای دستیابی به سود کمتر از فروش محصولشان داشته باشند جماعت مستضعف جامعه، نفع بیشتری از دارایی اندک خود خواهند برد. مبادا بی اعتنایی ما به ارزان فروش ها این راه خیر را مسدود بسازد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">