اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

اقدام عجیب آب و فاضلاب شهرستان بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۳۶ ق.ظ


اداره آب و فاضلاب شهرستان بابل شهروندانی را که فاضلاب منازل مسکونی شان متصل به کانال شهری نیست ملزم کرده است تا ظرف مدت یک یا دو هفته مبلغی نزدیک به ششصد هزار تومان را جهت حق اشتراک فاضلاب به حساب این اداره واریز کنند. شهروندان مذکور تهدید شده اند که در صورت تأخیر در پرداخت این مبلغ، از آب شهری محروم خواهند شد!

این اقدام عجیب اداره آب شهرستان بابل دارای چند اشکال جدی است.

بهره مندی از آب لوله کشی شهری یک حق قانونی برای مشترکانی است که امتیاز آن را خریداری کرده و وجوه مربوط به قبوض آب را پرداخت می کنند. از این رو بهانه های من در آوردی برای قطع و لغو این امتیاز خلاف قانون بوده و حتی تهدید به آن نیز موجب سلب آسایش روانی و ظلم به حقوق شهروندی محسوب می شود.

نکته دیگر لزوم رعایت موازین اخلاقی در اجرای طرح های دولتی است. بر اساس برخی اخبار، اداره آب و فاضلاب با تقسیط مبلغ تعیین شده مخالفت می ورزد. در صورت صحت این خبر، آیا مدیران خوش درآمد این اداره می توانند برای یک لحظه خود را جای شهروندان معمولی جامعه بگذارند که به رغم مواجهه با گرفتاری های معیشتی گاه از پایین ترین میزان درآمد رسمی نیز بی بهره هستند؟

ریاست محترم اداره آب و فاضلاب شهرستان بابل بداند که در فرهنگ مدیریتی مبتنی بر آموزه های دین، اصل مدارا با مردم به خصوص اقشار کم درآمد، ضرورتی انکار ناشدنی برای صاحب مسندان تلقی می شود.

از فرماندار بابل به عنوان نماینده ارشد دولت در شهرستان انتظار می رود نسبت به پیگیری حقوق مردم و ممانعت از هر تصمیم ناپخته ای که بذر یأس و بدبینی نسبت به نظام را در دل مردم می افشاند حساسیّت بیشتری نشان بدهد. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">