اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

رسانه ها هم باید پاسخگو باشند

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۹ ب.ظ


اسلام به ما آموخت: کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته. مطابق آموزه های دین، همه ما در برابر حوادث جامعه مسئولیت داریم و در قبال نحوه عملکرد خود پیرامون حوادث جاری- چه در حوزه فردی و چه در حوزه اجتماعی – باید پاسخگو باشیم.

این سوءتفاهم برای ما پیش نیاید که چون اهل قلم و رسانه هستیم پس فقط باید متکلم وحده بوده و دیگران را به چالش بکشانیم.

محمدحسین منصف، عضو انقلابی و سخنگوی شورای اسلامی شهر بابل معتقد است که برخی نشریات و رسانه های محلی نتوانستند انصاف را در قبال ماجرای اخیر اعتراض او به عملکرد شهرداری رعایت کنند.

من البته خیلی سر و کاری با رسانه های زحمت کش استان ندارم؛ اما آن قدری که با برخی از این عزیزان تماس داشتم همگی وعده داده بودند به زودی مصاحبه ای با حسین منصف ترتیب داده و علل اعتراض او را در راستای رسالت روشنگری مطبوعات، منتشر خواهند کرد. این اتفاق هرگز به وقوع نپیوست و باعث ایجاد سوءتفاهماتی نسبت به فضای حاکم بر تعدادی از رسانه های استان گردید.    

برخی عزیزان فعال در رسانه ها هم آن قدر در دفاع چشم و گوش بسته از شهرداری شتاب زده عمل کردند که در متون و گزارشات خود دچار نکاتی طنزآلود و متعارض گردیدند. به طور نمونه یکی از سایت ها آسمان و ریسمان بافت که ثابت کند زیر سوال بردن رفتار یک فرزند شهید به معنای توهین به سراسر خانواده های شهدا از بدو خلقت آدم تا ابدیت تاریخ است. بنده خدا چند سانت آن طرف تر از این یادداشت، مطلبی را در انتقاد توأم با اهانت نسبت به علی مطهری منتشر کرد و لابد حواسش نبود که علی مطهری هم فرزند شهید و اتفاقاً وابسته به بیوت علماست. حالا یک آدم سطحی نگر باید پیدا شود و به ارواح طیبه صلحا، فراخوان بدهد که ای داد بیداد، چه نشسته اید که به دو طیف ارزشی جامعه یعنی شهدا و علما، توهین شده است!

بگذریم. محمد حسین منصف در اقدامی جسورانه، تعدادی از رسانه های محلی را در خصوص عملکردشان پیرامون مناقشات اخیر وی با شهرداری به مناظره دعوت کرده است. این بار باید دید آیا منادیان روشنگری و حقیقت گویی، شهامت عمل به رسالت خود را خواهند داشت یا نه.

خبــرنــگاران ، دروغــگو یـا راستـگـو ؟!

دعوت به مناظره با مطبوعات در مورد حوادث اخیر شهرداری با حضور مردم و خبرنگاران مطبوعات و رسانه های جمعی در محیطی دوستانه و کارشناسانه

"
بعضی ها ، چه مطبوعات ، چه بعضی از عناصر گوناگون توصیه پذیر نیستند. آنها از ما توصیه نمیخواهند ، معلوم نیست سیاست های بعضی از این دستگاهها و مطبوعات و رسانه ها را کی معین میکند و کجا معین میشود.
نــانــــشان در ایــــجاد اختـــــــــــلاف است... شایعه سازی و شایعه پراکنی درست نیست... نباید شایعه پراکنی کر د ، دشمن این را میخواهد. دشمن میخواهد شایعه پراکنی کند ، میخواهد دلها را نسبت به مسئولین بد بین کند."
مقام معظم رهبری 88/4/9 دیدار با اصحاب مطبوعات

دعوت از خبرنگاران ذیل جهت مناظره :

1-
هفته نامه پیک خزر رمضان هاشمی پور ملقب به رمضان شفت بابلی
2-
هفته نامه بابل نامه -صمد صالح طبری
3-
روزنامه دیار سبز- مدیر مسئول
4-
سایت شلمچه نیوز - مدیر مسئول
ادعای من این است که نشریات و سایت مزبور مطالب خلاف واقع و روش افترا و ظالمانه و بدور از رسالت مطبوعاتی و دروغ را در نشریات خود و بر علیه عدالت و به نفع متخلفین را منتشر کرده اند و نزد افکار عمومی باید پاسخگو باشند.
البته از بعضی از نشریات به دادگاه نیز شکایت کرده ام.
از آقای علیــجان نــژاد مسئول مالی ذیحسابی شهرداری بابل و همسر محترمشان نیز دعوت میکنم تا در این جلسه مناظره به عنوان مهمان افتخاری شرکت کنند .
تا سیه روی شود آن که در او غش باشد
اگــــــــــــــــــــــر مـــــــــــــــرد میــــــــــــــــــدان هستـــیـــــــــد یــــــا علـــــــــــــی

زمان مناظره : پنجشنبـــــــه 27 آذر 93 - ســـاعـــت 10 صبـــــــــــــح
مـــــــــــــکـان : شـــورای اسلامی شهر بــابــــل
طبفه دوم -دفتر کمیسیون فرهنگی هنری- آموزشی پژوهشی
محمد حسین منصف عضو شورای شهر بابل

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">