اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات
  • ۶ ارديبهشت ۰۳، ۱۸:۳۹ - علیرضا محمدی
    چه جالب

نان، اینترنت و حضرت شاه کلید!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۰:۵۳ ق.ظ


سومین مراسم گرامیداشت شهدای مدرسه علمیه روحیه که شب جمعه گذشته در قم برگزار شد چند حاشیه سیاسی به دنبال داشت.

حجت الاسلام محمود کیا که به پاس استقامت در راه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تقدیر قرار گرفته بود ضمن تشکر از توجه امام جمعه محترم بابل در پیگیری جریان هتک حرمت او با کنایه از برخی روحانیون ذی نفوذ در بابل و قم که نسبت به حادثه تلخی که برایش پیش آمده بود سکوت کرده بودند، انتقاد کرد.

حجت الاسلام غفاری فر، از اساتید انقلابی حوزه که دانش آموخته مدرسه روحیه بابل است هنگام اهدای لوح تقدیر به محمود کیا، چند دقیقه ای تریبون را در اختیار گرفت و ضمن ارج نهادن به تلاش های خالصانه آمران به معروف، نسبت به غفلت از مطالبه رهبری در امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مسئولان به شدت انتقاد کرد.

حجت الاسلام غفاری فر که به دارا بودن مواضع انقلابی شهرت فراوانی دارد گران شدن نان و ارزان شدن اینترنت را مصداق یک منکر اجتماعی و طرحی برای سست نمودن پایه های معنوی جامعه دانست و در پی آن به نقد اجمالی رویکردهای فرهنگی و معیشتی دولت یازدهم پرداخت. مسئولان دولتی و پدر معنوی آنان یعنی حضرت شاه کلید! از کنایه های این استاد فرهیخته حوزه و دانشگاه در امان نماندند.

دانش آموختگان حوزه های علمیه، حرف ها و ناگفته هایی شنیدنی از جریان فرهنگی موجود در کشور در دل خود نهفته دارند که امیدوارم این سخنان در قفس سینه محبوس نمانده و بر زبان قلم نیز جاری شود. نسل های بعد باید بدانند که اندیشمندان این عصر نسبت به آن چه که بر تاریخ انقلاب اسلامی گذشته، بی تفاوت نبوده اند.

رنگ و بوی انقلابی این مجلس نشان داد که طلاب و فضلای حوزه، جلسات شب خاطره شهدا را یک مجلس ترحیم ندانسته و در پی ارائه نسخه عملیاتی و کاربردی از سیره اصحاب آخرالزمانی مکتب عاشورا هستند.

آن چه که محفل دوستانه گرامیداشت شهدای مدرسه روحیه را دلنشین تر می ساخت فروتنی برگزارکنندگان و دست اندرکاران مراسم بود. شاید کمتر کسی می دانست که بار اصلی مدیریت این محفل بر دوش طلاب بی ادعایی چون آقا میثم واثقی و آقا مجتبای آقاپور بود. حجت الاسلام رضا حیدریان که خالص و بی ادعا به قرائت قرآن در آغاز مراسم پرداخت، مدیر سابق و موفق مدرسه روحیه و از خطبای شهیر و دوست داشتنی شهرستان بابل است.

حجت الاسلام جواد شفیعیان یکی از مشهورترین راویان سیره شهدا در سطح دانشگاه ها و از محققان و فعالان برجسته فرهنگی در حوزه های مرتبط با جوانان است که بی هیچ تکلّفی، به عنوان مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت. مجموعه این عزیزان نشان دادند که برای استمرار راه شهدا باید فرهنگی منطبق بر سلوک معنوی شهدا را در پیش گرفت.

به سهم خود به همه رفقا دست مریزاد گفته و آرزو دارم که در سال های بعد نیز همتی برای برگزاری چنین نشست هایی دیده شود. حضور نمایندگان محترم مجمع طلاب بابل در این محفل هم ارزشمند و قابل تقدیر بود. انشاءالله با همراهی این بزرگوران شاهد مراسم سالانه ای برای بیش از هشتاد طلبه شهید بابلی در قم باشیم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">