اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

روحانیت نیاز به دژبان دارد!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۰۴ ب.ظ


شاید روحانیت را بتوان تنها تشکلی دانست که به رغم برخورداری از لباس فرم رسمی و ثابت، دژبان ندارد!

این خلأ نظارتی می تواند بستری باشد برای سوءاستفاده فرصت طلبان و گاه البته مشابه آن چه که درباره روحانی نمایی موسوم به کاظمینی دیده شد، مجالی را برای رخنه دشمن در بدنه روحانیت و ایجاد انحراف در مسیر اصیل دین ایجاد نماید.

جالب آن که جایگاه و رسالت روحانیت بسیار خطیرتر و حساس تر از نهادهای نظامی و انتظامی است؛ اما ظاهراً دژبانی تنها محدود به همان نهادها مانده است. منظور راقم این سطور قطعاً این نیست که عده ای باید سر میادین اصلی شهرها بایستند و از هر کس که لباس روحانیت به تن داشت معرفی نامه و کارت شناسایی بخواهند؛ اما به هر حال باید مشخص شود که چه نهادی به شکل متمرکز و هشیار در سراسر کشور بر جواز پوشش لباسی که نماد ترویج دین است نظارت می کند.

گاه در بین مردم بر اساس برخی قرائن در خصوص معدودی از روحانیون این شبهه به وجود می آید که آیا از اساس سابقه تحصیل در حوزه داشته اند یا خیر؟ این فضای بدبینی اگر در اولین فرصت برطرف نشود نه تنها از امکان توفیق آن عده از افراد ملبس به لباس روحانیت در سطح جامعه می کاهد بلکه ممکن است نسبت به وجود انضباط و هدفمندی در نهاد روحانیت نیز ایجاد تشکیک نماید.

مدتی است که خبر مربوط به انتصاب فردی به نام دکتر احمد مجیدی نسب به عنوان مشاور فرهنگی مدیر عامل شرکت ملی نفت در برخی سایت ها درج شده است. در قسمت کامنت های این مطالب گاه نظراتی در رد سابقه حوزوی این دکتر دامپزشک دیده می شود که متأسفانه تا کنون فرد یا نهادی نسبت به آن واکنش مناسب نشان نداده است.

طبیعی است اگر چنین فردی – که بنده آشنایی خاصی با نامبرده ندارم – دارای پرونده تحصیلی در حوزه نیست نخستین مرجع تشخیص و بررسی این امر، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است که باید به سرعت و قاطعیت برای دفاع از کیان روحانیت وارد عمل شود و اگر این شایعات که کم و بیش به سطح جامعه و برخی کارمندان آن مجموعه رسوخ کرده، صحت ندارد وزارت نفت باید برگه استعلام از مدیریت حوزه و یا اسناد مربوط به تحصیلات حوزوی فرد مذکور را به منظور صیانت از حیثیت یک بنده مؤمن خدا و البته دفاع از مدیران آن مجموعه در سایت خود منتشر کند. سکوت و بی تفاوتی، به یقین بدترین گزینه در مواجهه با چنین شایعاتی است.

اشک آتش در آینده ای نزدیک نتیجه بررسی های مستقل خود در این خصوص را منتشر خواهد کرد.


  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">