اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

اگر روحانی در کربلا بود!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۴۱ ق.ظ

فرض را بر این بگذاریم که خطبه ها و فرمایشات و پیام های روشنگر امام حسین علیه السلام خطاب به لشکر یزید "ابلاغ" نبوده و مصداقی از مذاکره محسوب می شود. بینی و بین الله، مذاکره هم مذاکره حسینی!

این جمله معروف امام عشق را درباره ماهیت یزید شنیده اید که فرمود: الا و ان الدعی ابن الدعی (هشدار که این زنازاده فرزند زنازاده) قد رکزنی بین اثنتین، بین السلة والذله، (مرا بین دو چیز قرار داده، بین شمشیر یا ذلت) و هیهات من الذله (این قسمت ترجمه نمی خواهد)!

حالا فرض کنید آقای رئیس جمهور که می گوید از امام حسین علیه السلام درس مذاکره را آموخته، توفیق داشت و در کربلا می بود و در جمع لشکریان عاشورا قرار می گرفت. اصلاً فرض را بر این بگذاریم که آقای روحانی می شد سخنگوی سپاه کربلا. به نظر شما ایشان که به رغم اذعان به دشمنی آمریکا، اوباما را فردی باهوش و مؤدب! توصیف کرده درباره یزید چگونه سخن می گفت؟

جناب حاج آقا وقتی می گوید از نهضت اباعبدالله درس مذاکره گرفته و با این جمله به نوعی می خواهد رویکرد مذاکراتی دولت خود را با ایالات متحده رنگ و بوی دینی بدهد، در واقع پذیرفته که آمریکا در شمار یزیدیان تاریخ به حساب می آید.

فرض کنید اگر روحانی قرار بود به عنوان سخنگوی جبهه امام حسین علیه السلام با نمایندگان یزید سخن گفته و این جمله را به کار ببرد: یزید را فردی باهوش و مؤدب می دانم! امروز من و شما چه قضاوتی را درباره نهضت عاشورا و سپاه اباعبدالله علیه السلام و ماهیت جنگ حق و باطل داشتیم؟!

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">