اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرید

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۲:۴۵ ق.ظ


آن قدری که مقام معظم رهبری در این سال ها بر روی مسئله اقتصاد تأکیده کرده اند دیگر هر شهروند ایرانی می داند که مهم ترین دغدغه داخلی ایران اسلامی تقویت بنیان های اقتصادی کشور است. دشمن نیز البته از این موضوع غافل نبوده و وابستگی های اقتصادی ایران را به عنوان پاشنه آشیل این مرز و بوم دانسته و هر بار به هر بهانه ای درصدد به کارگیری از ابزار تحریم برای به کرسی نشاندن زیاده طلبی های خویش بوده است.

از منظر دیگر با توجه به ضرورت تبدیل شدن ایران اسلامی به یک الگوی جهانی برای آزادی خواهان عالم، غنا و استقلال اقتصادی یک اصل مهم و محوری محسوب می شود.

اقتصاد مقاومتی اما در این سال های اخیر، جامع ترین نسخه برای شرایط اقتصادی کشور است که بارها از سوی رهبر خردمند و فرزانه انقلاب طرح گردیده و توجه به آن برای مسئولان و مردم تکلیفی ملی شمرده شده است.

آن چنان که بیان شد در تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی، مردم و مسئولان، دو بال یک پرواز محسوب می شوند. کارنامه دولت در زمینه تحقق این مهم، قابل ارزیابی عمومی است. بی تردید کنایه رهبر انقلاب مبنی بر توقف حرکت بر مدار اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی در سال نود و دو را بتوان بهترین معیار برای قضاوت در خصوص میزان رضایتمندی جامعه از حرکت دولت در راستای اقتصاد مقاومتی و خودباوری ملی دانست. مردمی شدن اقتصاد مقاومتی، هم از جنبه مطالبه گری و هم از بابت حرکت فرد فرد جامعه به عنوان اجزای یک مجموعه در مسیر مؤلفه های تأثیرگذار اقتصاد مقاومتی، نیازمند تبدیل شدن این هدف بزرگ به یک باور و فرهنگ ملی است. ارتباط متقابل دو مقوله اقتصاد و فرهنگ شاید رهبر دوراندیش ایران اسلامی را بر آن داشت تا تنیدگی این دو مفهوم جدایی ناپذیر را با نامگذاری سال نود و سه به همگان یادآور شوند. البته بر کسی پوشیده نیست که پرهیز از نگاه سطحی و شعارزده به این آرمان روشن، مستلزم عزمی ملی و رویکردی جهادی خواهد بود.

اهمیت تبیین زوایای مختلف اقتصاد و فرهنگ مبتنی بر اندیشه اسلام ناب، انصار حزب الله شهرستان بابل را بر آن داشت تا باز هم یکی دیگر از سلسله نشست های بصیرت را - که به یکی از پرسابقه ترین و درخشان ترین نمادهای کرسی آزاداندیشی تبدیل شده است - با جضور دکتر رزاقی یکی از صاحبنظران این عرصه و استاد اقتصاد دانشگاه تهران به این موضوع اختصاص دهد.

یکشنبه، هفدهم فروردین، مسجد ولایت در خیابان چهارسوق محفل علمی و مطالعاتی جوانان حزب الله شهر را با موضوع اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و مدیریت جهادی شاهد خواهد بود.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">