اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

چرایی تعطیلی برنامه " الله اکبر" طلاب روحیه

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۰۹:۲۶ ب.ظ


از سالی که وارد قم شدیم یعنی 1380 با جمعی از طلاب مدرسه روحیه بابل در قم قرار گذاشتیم که هر سال شب 22 بهمن ساعت 21 در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها جمع شویم و فریاد الله اکبر سر بدهیم.

شکر خدا این مراسم هر ساله حتی در زیر برف و باران با استقبال خوب طلاب هم دوره ای ما در روحیه، مواجه می شد و البته بازتاب خوبی هم در فضای شهر مقدس قم داشت، تا آن جا که بعضی گروه های انقلابی دیگر نیز تصمیم گرفتند مشابه این برنامه را در نقاط مختلف شهر اجرا نمایند.

چه در زمان ریاست خاتمی و چه در زمان احمدی نژاد، شعارهای این جمع به هیچ وجه رویکرد حزبی و جناحی نداشت و تمام نیم ساعتی که رفقا با همراهی مردم در صحن های مختلف راه می رفتند و شعار می دادند فریادهایی جز الله اکبر، خامنه ای رهبر، مرگ بر امریکا و اسرائیل از این جمع شنیده نمی شد. با توجه به حساسیت های شهر قم شعاردهنده ها کاملاً هماهنگ شده بودند و به هیچ وجه اجازه حرکت اضافی به افراد غیرمرتبط با جمع داده نمی شد. از سال88 البته شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه هم به مجموعه شعارها اضافه گردید. در این بین حضور نیروهای یکی از نهادها همواره در این تجمع نیم ساعته محسوس بود. این برادران گاه با نشان دادن کارت شناسایی خود درصدد هشدار به برگزار کنندگان مراسم بودند. رفقا هم اغلب مسئله را به شوخی گرفته و با این عبارت واکنش نشان می دادند که: شما باید از ما تشکر کنید که باعث شدیم این وقت شب، اضافه کاری کنید و دم عیدی دست پری داشته باشید!!

نا گفته نماند به مرور طلاب دیگر شهرستان بابل نیز در این اجتماع حاضر می شدند. استقبال عجیب و پرشور مردم به خصوص زائران خارجی از این حرکت پرخروش بسیار دیدنی بود. گاهی مشاهده می شد فریادهای الله اکبر زائران عرب آنقدر بلند بود که صدای مسئول شعار ما تحت الشعاع آن قرار می گرفت. بسیاری از مردم و زوار ایرانی و خارجی نیز با گوشی همراه خود از این برنامه فیلم و عکس تهیه می کردند.

یکی دو سالی است که این مراسم را تعطیل کرده ایم. تعطیلی این مراسم تعجب برخی از عزیزان را برانگیخته و باعث شده تا با تماس های مکرر خود علت را جویا شوند. بعضی آن را به حساب ترس ما گذاشته اند و بعضی نیز به حساب قهر ما با نظام!!

واقع امر این است که علت پیدایش این حرکت، سکوت و رخوتی بود که شب های22 بهمن در حرم کریمه اهل بیت دیده می شد. برای ما بسیار رنج آور بود که می دیدیم در حرم، یعنی کانون اصلی شکل گیری انقلاب و مرکز جهانی شیعه هیچ صدایی از فجر و انقلاب اسلامی شنیده نمی شود. حرم با توجه به حضور زوار از سراسر کشور و جهان می تواند بهترین ظرفیت برای اثبات مردمی بودن انقلاب اسلامی باشد که متأسفانه توجهی به اهمیت آن صورت نمی گرفت. حرکت ما جهت پوشش این ضعف بزرگ بود.

شکر خدا با تغییر تولیت حرم مطهر و روی کار آمدن حجت الاسلام سعیدی که خودش از خانواده شهدای انقلاب بوده و بر ترویج شعائر انقلاب اسلامی تأکید دارد فضای حرم عوض شده و به خصوص در ایام الله فجر، رنگ و بوی انقلابی می گیرد. اینک با حضور خادمین حرم و سایر مردم، فریاد الله اکبر در شب های 22بهمن در این کانون درخشان اهل بیت طنین انداز گردیده و نوای خوش پیروزی حق بر باطل به گوش همگان می رسد.

با این وصف احساس می شود تکلیفی که در انجام این مراسم تاریخی در حرم به چشم می خورد دیگر ضرورتی ندارد. دوستان طلبه ما هر یک در همان ساعت در محل سکونت خود پرچم انقلاب را برافراشته نگاه داشته و غریو دشمن شکن الله اکبر را سر می دهد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">