اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

واکنش به نامه دوازده نماینده

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۵۱ ق.ظ

خبرگزاری فارس: نهادینه ‌شدن فساد ناشی از اهمال در برابر چپاولگری آقازاده‌های طلبکار است


به‌گزارش خبرگزاری فارس، نامه 45 تن از طلاب و روحانیون عدالتخواه از سراسر کشور نسبت به نامه هشدارآمیز 12 نماینده مجلس درباره نهادینه‌شدن فساد اقتصادی در کشور، واکنش نشان دادند.

متن نامه عدالتخواهان به وکلای ملت که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، به شرح ذیل است: 

«بسم‌ الله الرحمن الرحیم

حضور محترم 12 نماینده مجلس شورای اسلامی

سلامٌ علیکم و رحمة الله

قبل از هر چیز باید اعتراف کرد متنی که مرقوم داشته‌اید، در فضای محافظه‌کارانه و مصلحت‌اندیشانه امروز، کاری خلاف عرف است که شاید اگر مصونیت قضایی تان نبود اکنون باید این نامه را به زندان اوین پست می کردیم! نام آوردن از نهادهایی که تاکنون نازک‌تر از گل نشنیده‌اند و کسی هم جرأت نمی کند کوچک‌ترین نقدی بر رفتار پنهان و پیدای آنها وارد کند، جرم کوچکی نیست!

امیدواریم این تقدیر همراه با گلایه ما را پذیرا باشید؛ تقدیر از اقدام‌تان برای شکستن سکوتی مرگبار که مدت‌هاست آرزوی فریادی عدالتخواهانه را از حلقوم خانه ملت برای مان تبدیل به رؤیا و خیال کرده و گلایه از اینکه چرا اینقدر دیر؟!

اگر آن روز که سکاندار کشتی انقلاب با صدای رسا همگان به ویژه مسئولان را از افتادن در باتلاق اشرافیت و عافیت‌طلبی و دنیاپرستی برحذر می داشت، اقدامی عملی و موثر در جهت رفع دغدغه‌های ایشان بر می داشتیم، اگر نمی گذاشتیم بیش از 10 سال فرمان 8 ماده‌ای ولی امرمان بر زمین بماند و فقط هر سال در سالگرد صدور آن پیام، همایش و سخنرانی برگزار نمی کردیم، اگر هشدارهای علمدار انقلاب در دهه 70 را جدی می گرفتیم که فرمودند "اینطور نباشد که در جامعه، عده‌ای دچار فقر و تنگدستی و تیره روزی باشند اما عده‌ای ثروت‌های افسانه‌ای درست کنند؛ این را اسلام نمی خواهد، این خلاف عدالت است، این همان چیزی است که اگر در جامعه به وجود آمد و به آن میدان داده شد، آن وقت دیگر تأمین عدالت اجتماعی در جامعه، شکل افسانه واری به خود خواهد گرفت، دیگر نمی شود امیدوار بود که جامعه به عدالت اجتماعی خواهد رسید، باید جلوی این را گرفت"، اگر آن روزی که مسئول ارشد قوه مجریه کشور در اوائل دوران به اصطلاح سازندگی، راه را برای چپاول اموال عمومی توسط عده‌ای ویژه خوار و نورچشمی باز می کرد، فریاد می زدیم، اگر در مقابل شکل گیری نسل جدیدی از تازه به دوران رسیده‌ها و آقازاده‌های مغرور و طلبکار و پر ادعا می ایستادیم، اگر غارتگران بیت‌المال و ثروت‌اندوزان فرصت‌طلب را به بهانه دفاع از امنیت سرمایه‌‌گذاری در حاشیه امن قرار نمی دادیم، اگر فریادهای حق طلبانه طلاب و دانشجویان عدالتخواه، انقلابی و ولایت‌مدار در سال‌های گذشته جدی گرفته می شد و نمی گذاشتیم در غربت و تنهایی به جرم عدالتخواهی اما به بهانه تشویش اذهان عمومی و اقدام خلاف شأن روحانیت متهم شوند و مجازات بکشند و از همه مهم‌‌تر اینکه اگر نظارت نیروهای مردمی بر عملکرد مسئولان که به تصریح اصل هشتم قانون اساسی وظیفه و حق همگان و بیش از هر مطلب دیگری مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده به رسمیت شناخته می شد و نیروهای بسیجی و حزب‌اللهی سراسر کشور نیز خود را از وسط میدان کنار نمی کشیدند و مسئولیت عظیم امر به معروف و نهی از منکر را منحصر در مصادیق معدود نمی کردند و نمی گذاشتیم که عدالتخواهان به دلیل کنار نیامدن با کانون های قدرت و ثروت، مظلومانه از عرصه نقد و نظارت بر عملکرد مسئولان حذف شوند و ده‌ها اگر دیگر نبود، کار به جایی نمی رسید که اعتماد مردم به نهادهای مسئول به حضیض برسد.

اگر صدها قصور و تقصیر نبود، کار به جایی نمی رسید که دیده‌بان همیشه بیدار و بصیر انقلاب دردمندانه بفرمایند "از همان وقت که گفته شد فساد ریشه‌دار می شود، ریشه پیدا می کند، شاخ و برگ پیدا می کند، هر چه بگذرد کندنش مشکل می شود - اینها گفته شد، اینها تأکید شد، اینها همه بیان شد - اگر عمل می شد، مبتلا به این مسائل نمی شدیم. حالا مبتلا شدیم" یا آنجا که می فرمایند "چند سال قبل از این، بنده درباره فساد اقتصادى، به رؤساى قوا نامه دادم، خب با فساد اقتصادی مبارزه کنید، به زبان گفتن که مطلب تمام نمی شود؛ عملا با فساد مبارزه کنید، هی بگوییم مبارزه با فساد اقتصادی، خب کو؟ در عمل چه کار شد؟ چه کار کردید؟ اینهاست که انسان را متاثر می کند" و امروز مجبور نبودیم بخاطر یک بابک زنجانی کوچک، اینهمه هزینه مادی و معنوی بپردازیم و 12 نماینده مجلسی که در رأس امور است، تمام قد به میدان بیایند و معلوم نباشد بتوانند او و امثال او را به پشت میز عدالت بکشانند.

در پایان یک‌بار دیگر حمایت خود را از اصل نگارش چنین نامه‌هایی و پرداختن به چنین موضوعاتی اعلام می کنیم؛ هر چند بعید می دانیم سران قوایی که فرمان 8 ماده‌ای مقام عظمای ولایت را بیش از 10 سال کنار گذاشته‌اند و اقدامی در خور توجه انجام نداده‌اند، برای نامه هشدارآمیز شما ارزشی قائل شوند و در مسیر کسب و کار و تجارت و عبادت خالصانه امثال بابک زنجانی قهرمان! و آقازاده‌های برخوردار از حاشیه امن و باندهای مافیایی هزارفامیل مانعی ایجاد کنند؛ چرا که از دید بعضی آقایان، تامین امنیت یقه سفیدها و ویژه خوارانی که یک‌‌شبه و بی هیچ رنج و مشقّتی به سرمایه‌های هنگفت بادآورده دست یافته‌اند، از هر واجبی واجب‌تر است.

به هر تقدیر، ما به عنوان جمعی از طلاب حوزه علمیه که به همراه سایر اقشار جامعه سال‌هاست در راستای لبیک به ندای رهبر حکیم انقلاب، درصدد راه‌‌اندازی یک نهضت عدالتخواهی از درون نیروهای مؤمن و معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، همراهی خود را با هر گونه اقدام انقلابی و حق طلبانه - مشروط به خالصانه و دلسوزانه بودن آن اقدام- اعلام داشته و انتظار داریم مسئولین نیز فعالیت‌های عدالتخواهانه مردمی و نظارت آنها بر عملکرد و رفتار کارگزاران نظام را که مهم‌ترین مطالبه مقام عظمای ولایت از جوانان و نیروهای دلسوز انقلابی بوده و هست، باور داشته و نهضت عدالتخواهان ولایتمدار را یاری رسانند.

باشد که با توکل بر خدای بزرگ و همت همه نیروهای ارزشی نظام، گامی مؤثر در جهت تحقق آرمان‌های اسلامی و انقلابی و خشنود کردن قلب مقدس امام زمان‌ ارواحنا فداه و نائب برحق آن حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی برداریم؛ انشاء‌الله و من الله التوفیق».

گفتنی است؛ این نامه در تاریخ هفتم دی ماه 92 توسط 45 طلبه و روحانی عدالتخواه از حوزه‌های علمیه سراسر کشور به رشته تحریر درآمده است.

در میان امضاءکنندگان این نامه، اسامی حجج اسلام علیرضا جهانشاهی (طلبه سیرجانی)، موسی علیزاده (طلبه کلیبری)، روح‌الله بجانی (طلبه تبریزی)، رحمت‌الله معظمی (طلبه بروجردی) و محسن شیرازی (طلبه قمی) به چشم می خورد.

حجج اسلام مجید فرج‌پور (از روحانیون عدالتخواه تهران)، سید حمید مشتاقی نیا (از روحانیون عدالتخواه بابل)، حسین دیلم (از روحانیون عدالتخواه گرگان)، احسان قلندری (از روحانیون عدالتخواه ارومیه)،  علی مهدوی فر (از روحانیون عدالتخواه کاشان) و محمدرضا فراهانی(مسئول گروه جهادی - تبلیغی فدائیان عدالت و از روحانیون عدالتخواه همدان) از دیگر امضاءکنندگان این نامه هستند.

http://yaran57.com/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-45-%D8%AA%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87-%D8%AF/

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

پیشنهاد ی  برادرانه دارم بروید مقداری درس بخوانید . عاقبت خوبی در انتظار شماها نیست !!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">