اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

آیا حاشیه های نمازجمعه امیرکلا به پایان خواهد رسید؟

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۵ ق.ظ

وسط این همه هیاهوی بچه های مذهبی بابل در خصوص واقعه تاریخی! عاشورای این شهر و مباحث پیرامون صحت یا عدم صحت حواشی آن روز، باخبر شدم برای صادق کیان نژاد امیری قرار مجرمیت صادر شده است.

قضیه از این قرار است که چندی پیش صادق کیان نژاد در یکی از مساجد امیرکلا با کسب اجازه از امام چمعه این شهر که خود میهمان و سخنران آن مسجد بود، پشت تریبون رفت و به بیان پرسشی در خصوص علت همراهی برخی افراد هتاک و غیر موجه با ایشان پرداخت. چند روز بعد شکایتی از سوی همراهان و اعضای دفتر امام جمعه تنظیم و صادق کیان نژاد به اتهام توهین و... به دادگاه کشانده شد. به طور متقابل صادق کیان نژاد نیز که از این رفتار تنگ نظرانه اطرافیان امام جمعه تازه وارد شهر متعجب شده بود بنا به مستنداتی به طرح شکایت از شاکیان خود پرداخت.

ظاهراً شکایت آقا صادق از همراهان امام جمعه توسط دادگاه به کنار گذاشته شد و از سوی همان دادگاه بابت شکایت همراهان امام جمعه برای صادق کیان نژاد قرار مجرمیت صادر گردید.

اگر چه اخبار مربوط به دیدار امام جمعه شهرستان بابل با امام جمعه امیرکلا نوید بخش ایجاد آرامش در فضای سیاسی پیرامون تأسیس نمازجمعه امیرکلا بود ولی ظاهراً بی تدبیری برخی ضمایم دفتر امام جمعه امیرکلا و احیاناً انگیزه های ماجراجویانه آنان باعث شعله ور شدن دوباره اختلاف ها و شکاف ها بین متدینین شهر خواهد گردید.

کاش امام جمعه محترم امیرکلا که سابقه فعالیت فرهنگی در فضای نظامی ارتش را داراست به زیر و بم فضای فرهنگی شهرها اشراف بیشتری داشت و می توانست با پیش بینی از بازتاب های اجتناب ناپذیر برخورد قهری با منتقدان، اطرافیان خود را از دامن زدن به تنش های جدید و گسترده باز می داشت.

بهتر بود ریش سفیدان شهرستان بابل در این مدت پا پیش می گذاشتند و در قبال دعواهای درون ساختاری اجتماع مسلمین سکوت نمی کردند.

بچه های پرشور و انقلابی شهرستان بابل هم انشاءالله در قبال مظلومیت دوست عدالتخواه و بسیجی خود سکوت نخواهند کرد.

نمی دانم اصولاً دادگستری ها خود را در قبال مردم پاسخگو می دانند یا نه. به نظر لازم است ریاست محترم دادگستری شهرستان بابل یا از طریق روابط عمومی اداره یا با حضور در جمع بسیجیان شهر در خصوص برخی ابهامات حوزه کاری خود مانند آن چه که در پرونده صادق کیان نژاد رقم خورد و یا موارد دیگری مانند چگونگی و میزان برخورد با شاربان خمر و اوباشی که چندی پیش در روستای علمدار بابل روحانی ناهی از منکر را مورد هتک حرمت قرار دادند در جهت تنویر افکار عمومی و رفع سوءظن ها توضیحی ارائه دهد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">