اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

یأس و ترس را فوروارد نکنیم

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۱۹ ب.ظ

See the source image

 

آن بابایی که از جنازه های غسالخانه بهشت معصومه فیلم گرفت شاید قصدش خیر بود اما نمی داند چه بر سر زنان و مردانی آورده است که این روزها زیر بمباران اخبار ضد و نقیض و شایعات و ... دچار ترس و یأس شده اند. بماند که همه جنازه های موجود در تصویر مذکور، متوفای ویروس کرونا نبوده و علت فوت هر کدام متفاوت بوده است. من هم نمی گویم مراکز رسمی کشور آمار دقیق جان باختگان کرونایی را صادقانه بیان می کنند. کما اینکه در کشورهای دیگر دنیا نیز به منظور مدیریت فضای روانی جامعه از ارائه اخبار دقیق در این خصوص اجتناب می شود.

اما

مواظب باشیم هر خبر و فیلم و ادعایی را به راحتی منتشر نکرده و ته دل ملت را خالی نکنیم. باور کنید بعضی افرادی که به خاطر بیماری جان میدهند در اصل از ترس و شوک ناشی از ابتلای به بیماری دچار ضعف گردیده و توان مقاومت خود را از دست داه اند. ضمن توصیه به هوشیاری و ضرورت رعایت نکات بهداشتی، دل مردم را نلرزانده و متوجه باشیم که سطح قوای روحی و استحکام شخصیتی همه افراد با هم برابر نیست.

این یکی دو روزه در قم با افرادی مواجه بودم که بر اثر القای یأس و ترس، روحیه خود را از دست داده و بدون ابتلا به هیچ نوع بیماری، دچار افسردگی شده اند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">