اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

هدایت حقیقی کدام است؟

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۸، ۰۴:۰۶ ب.ظ

نوزدهم فروردین هم سالگرد شهادت شهید سیدمحمدباقر صدر است و هم سالمرگ صادق هدایت.

شهید صدر را یکی از کم نظیرترین اندیشمندان جهان اسلام و یک نابغه علمی لقب داده اند. این روحانی شهید در آثار خود به تبیین و ارائه و تدوین نظام سیاسی و اقتصادی و اجتماعی اسلام پرداخته و از این رهگذر، حکومتی مبتنی بر فطرت و توحید که توانایی تأمین سعادت مادی و معنوی بشریت را داشته باشد ترسیم نموده است. این متفکر بزرگ، آبادانی دنیا و آخرت را لازمه کمال طلبی انسان موحّد دانسته و چارچوب های نظری اسلام در بستر سازی مناسب برای دستیابی به حیات پاک، انسانی و متمدنانه را تشریح نموده است. او در مسیر تحقق جامعه سالم و ایمانی توسط بدترین جنایتکاران تاریخ معاصر به شهادت رسید.

صادق هدایت نویسنده بود. او بر اثر خودکشی از دنیا رفت. پیش تر نیز یک بار در شهر پاریس خودکشی ناموفقی داشت که بعد خودش این اقدام خود را غیرعاقلانه و دور از خرد توصیف نمود.

اولین اثر قلمی او تهیه روزنامه دیواری در زمان دبستان بود که نامش را گذاشت "ندای اموات"!

او معتقد بود دین ضد تمدن است و باعث عقب افتادگی و سرخوردگی و ناامیدی! جامعه شده و حرفی برای سعادت دنیوی بشر به همراه ندارد!! حامیان فکری او هنوز هم دین را مخدّر و افیون ملت دانسته و معتقدند انسان متدین یک انسان شکست خورده است!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">