اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

به نام مادر

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۶ ب.ظ

1i5g_2.png


به کتاب های دفاع مقدس و خاطرات شهدا علاقمندم و آثار فراوانی را در این خصوص مطالعه کردم؛ اما بی اغراق می گویم کتاب "به نام مادر" مرا به عمق سال های حماسه و ایثار برد و این حس را در وجودم تداعی کرد که انگار در وسط میدان حضور داشته و آن چه که بیان می شود را با چشم می بینم.

یک علت این ویژگی می تواند نثر ساده و بی پیرایه نویسنده اثر، جناب آقای سید علی حسینی باشد که به دور از سبک و سیاق های جشنواره پسند، به خلق اثری ساده و برآمده از حقیقت پرداخته است؛ اما ویژگی دیگری هم در این اثر وجود دارد که خواننده را به حال و هوای جبهه های نبرد می کشاند و دلش را با اشک ها و لبخندهای زیبای رزمندگان گره می زند. کتاب درباره شهید محمدرضا تورجی زاده است و بخش قابل توجهی از این کتاب، خاطراتی است که خود این شهید در زمان حیات دنیایی اش در مصاحبه با تبلیغات لشکر بیان نموده است. این ویژگی جالب و روایت صادقانه خاطرات از زبان یک شهید، طراوت جبهه و عطر خلوص رزمندگان را در مشام انسان جاری می سازد.

"به نام مادر"، کتابی است زیبا و صمیمی از خاطرات جوان شهیدی از گلزار بهشتی فرزندان خمینی که عمرش را در عشق به اهل بیت و اخلاص و بندگی صرف کرد و لبخند و اشک و سخن و رفتارش را با معیاری به نام رضایت حق، تنظیم نمود و مزد عاشقانه هایش را جز از مالک یوم الدین طلب نکرد.

جالب است که این شهید ارادت خاصی به حضرت زهرا سلام الله علیها داشت، فرمانده گردان یازهرا بود، هیأت یازهرا را در اصفهان پایه گذاشت، مداح بود و روضه حضرت زهرا را بسیار نجوا می کرد، گردان او بارها با توسل به حضرت زهرا خط دشمن را شکست، در عملیاتی با رمز مقدس یازهرا سلام الله علیها به شهادت رسید و نزدیک به سه دهه بعد کتاب خاطراتش توسط انتشارات یازهرای تهران به زیور طبع آراسته شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">