اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

از این غار زیبا دیدن کنید

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۶ ق.ظ

غار نخجیر که در بین اهالی منطقه به چال نخجیر شهرت دارد یکی از زیباترین شگفتی های طبیعی ایران است که آن طور که باید معرفی نشده است. این غار در شهر دلیجان در شعاع ده کیلومتری شهر نراق قرار دارد که قدمت آن به هفتاد میلیون سال می رسد. سنگ ها و دیواره های آهکی غار، شمایلی زیبا و منحصر به فرد را ترسیم می کند که هر بیننده ای را میخکوب می نماید. بعضی از سنگ ها شباهت خاصی به جانوران دارند. این غار یک غار زنده است و می تواند آسیب های دیواره خود را بعد از مدتی ترمیم نماید.

دیدن این غار زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید. مردم شهرهای قم و اراک و کاشان و اصفهان بین یک الی یک ساعت و نیم زمان برای دسترسی به غار نخجیر نیاز دارند.

شهر دلیجان شهری کوچک است که متأسفانه ظواهر آن از ضعف مالی شهرداری این شهر خبر می دهد. تبلیغ این جاذبه زیبای گردشگری می تواند برکات زیادی برای مردم این شهر داشته باشد.

غار نخجیر دوازده کیلومتر طول دارد که فقط هزار و دویست متر آن برای استفاده بازدیدکنندگان به بهره برداری رسیده است. به فاصله شصت متری سطح غار، دریاچه ای در زیر زمین قرار دارد که عمق آن از سی تا هفتاد متر است. متأسفانه هنوز این بخش جذاب نیز مورد سرمایه گذاری قرار نگرفته که نشان از قصور متولیان امر در سازمان فرهنگی و گردشگری دارد.

زمان خروج از غار دنبال جمله ای بودم تا زیبایی این مکان دیدنی را برای مخاطبان وبلاگ توصیف نمایم. پیرمردی اصفهانی در حالی که چند قدم جلوتر از من بود فقط این آیه را زمزمه می کرد: فتبارک الله احسن الخالقین.


نظرات  (۱)

باشه میرم
پاسخ:
احسنت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">