اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

قسم جلاله حضرت زینب را باور کنید!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۸:۳۷ ق.ظ

وقتی از ما بپرسند که از خطبه های دشمن شکن و افشاگرانه و تبیین گر حضرت زینب سلام الله علیها چه می دانید به نخستین عبارتی که اشاره می کنیم جمله معروف ما رأیت الا جمیلا ست که البته مبنای اعتقادی موحدان و مومنان حقیقی است که هر چه از دوست رسد نیکوست و رضای خدا، رضای بندگان شایسته اوست.

اما حضرت زینب جملات تاریخی دیگری هم دارد که بعد از گذشت سال ها و قرن ها همچنان زنده و جاری است.

یزید و یزیدیان تاریخ از امویان و بنی العباس گرفته تا صدام و وهابیت و صهیونیسم و روشنفکرنماهای خودباخته و غربزده و ... همواره تلاش داشته و دارند تا راه اهل بیت را از بین برده و با استفاده از روش های مختلف مانند تحقیر، قتل، تخریب قبور، ایجاد شبهه، توهین و ... این چراغ ایزدی را خاموش سازند، ولی تا کنون راه به جایی نبرده اند.

در بین مردم عراق معروف است حسین کامل، داماد صدام که فرماندهی خون آشام در ارتش بعث بود، هنگام قتل عام قیام شیعیان در کربلا، گنبد اباعبدالله را به گلوله بست. بعد بالای نفربر ایستاد و فاتحانه فریاد برآورد: تو هم حسینی و من هم حسین، بجنگ تا پیروز این میدان مشخص شود!

حسین کامل مدتی بعد مبغوض صدام واقع شد و به دستور او به قتل رسید؛ اما یاد اباعبدالله هر روز بیشتر از گذشته در دل ها زنده گردید که راهپیمایی بزرگ و جهانی اربعین، جلوه ای از آن به شمار می آید. شاید امروز هیچ کس سری هم به قبر حسین کامل نزند، چونان اسلاف فراموش شده اش و همچون یزید که امروز کسی از قبر او اطلاع دقیقی ندارد.

حضرت زینب، عقیله بنی هاشم و علمدار روایتگری نهضت حسینی در خطابه اش که در دربار شام و رو به یزید بیان داشت، قسم یاد کرد که راه حق و مرام عترت رسول الله، فراموش ناشدنی است. این جمله تاریخی دختر حیدر کرار را هم خوب به خاطر بسپارید:

"فوالله لا تَمحُوَنَّ ذکرَنا و لا تُمیتُ وحیَنا"1

به خدا قسم نمی توانی یاد ما را از ذهنها محو کنی و چراغ الهام بخش کلاممان را بمیرانی.

دشمنان دین برای زدودن یاد حسین علیه السلام و از بین بردن اندیشه آزادگی عاشوراییان راه به جایی نخواهند برد و رهپویان جبهه حق بدانند که در عرصه تقابل با باطل، پیروز بوده و شهادت و اسارت و مرارت هایشان نجات بخش نسل های آینده خواهد بود.

1- لهوف سید ابن طاووس، ص227

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">