اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

ساخت هلی کوپتر با شِکر!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۳۵ ب.ظ

داستان های ژول ورن را خیلی ها فقط یک افسانه می دانستند؛ اما چیزی نگذشت که بعضی از همین داستان های تخیلی با مرور زمان و پیشرفت علم به واقعیت پیوست.

محمدجعفر بهداد از آزادگان قهرمان بابلی در اردوگاه دوازده تکریت در یکی از خاطرات خواندنی خود -که در سال 87 در ویژه نامه ماهنامه صبح دوکوهه نیز منتشر شد- از قول یکی از افسران ارشد حزب بعث که سختگیری بسیاری بر اسرا اعمال نموده و همواره آنان را از نظر امکانات حداقلی در مضیقه ای شدید نگاه می داشت، نوشت: شما ایرانی ها را اگر به حال خود رها کنیم با همین شکرهایی که برای خوردن چای در اختیارتان قرار می دهیم هلی کوپتر ساخته و از اردوگاه فرار خواهید کرد!

این جمله به ظاهر مضحک، سندی از اعتراف دشمن به میزان توانایی و قدرت جوانان مبتکر و خلّاق ایرانی محسوب می شود. البته مروری بر خاطرات آزادگان سرافراز کشورمان و مجموعه خلاقیت های شگفت آورشان در ایام اسارت موید این اعتراف تاریخی افسر بعثی است.

امروز خبر جالبی را در یکی از خبرگزاری ها خواندم مبنی بر تولید گازوئیل از پیه مرغ! توسط دانشمندان کشورمان در ستاد توسعه فن آوری نانو که برایم غرورآفرین بود و یادآور خاطره ای که برادر آزاده مان نقل کرد.

توانایی های خودمان را باور کنیم و افق نگاهمان را برای فتح قله های افتخار در تمام عرصه های مادی و معنوی بالا ببریم. باور کنیم که: ما می توانیم.

خبر کامل این موفقیت چشمگیر دانشمندان گمنام کشورمان را بخوانید:

http://www.598.ir/fa/news/448156/%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%BA-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D8%B2%D9%88%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%85%D8%AD%D9%82%D9%82%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1


نظرات  (۱)

  • گرافیک مستر
  • سپاس
    اگر دوست داشتید وبلاگ ما رو هم دنبال کنید ، سپاس

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">