اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

مسئولی که به وعده اش عمل نمی کند، دشمن خداست!

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۳۸ ق.ظ

اخلاق نامناسبی که در زمان رقابت های انتخاباتی گاه به وفور به چشم می آید بیان وعده های فریبنده ای است که انگیزه و یا امکان عمل به آن وجود ندارد.

متأسفانه این رویه در بعضی رقابت های انتخابات شورا (مجلس) دانش آموزی هم رخنه کرده و گاه شنیده می شود حتی در مقطع دبستان، دانش آموزی که از سوی کلاس خود نامزد انتخابات شده وعده هایی غیر عملیاتی را برای رأی آوری بیشتر به زبان می آورد!!

اگر در سیستم آموزش و پرورش که قرار است فرهنگ مشارکت سیاسی را در کودک و نوجوان این مرز و بوم نهادینه سازد، تربیت لازم برای برگزاری انتخابات به دور از دروغ و فریب صورت نگیرد ممکن است آینده نگران کننده ای را پیش رو داشته باشیم.

گاه بعضی افرادی که برای تصدی پستی به مرحله گزینش پا می گذارند نیز برنامه هایی را ارائه می دهند که دهان پر کن بوده و روی ذهن و تشخیص عناصر صاحب رأی اثر می گذارد؛ اما بعد از انتخاب و تصدی جایگاه اجرایی از عمل به آن برنامه سر باز می زنند.

مولا علی علیه السلام در نامه 53 نهج البلاغه خطاب به مالک اشتر می نویسد:

"مبادا هرگز با خدمت هایی که انجام دادی بر مردم منّت گذاری، یا آنچه را انجام داده ای بزرگ شماری، یا مردم را وعده ای داده، سپس خُلف وعده نمایی!

منّت نهادن، پاداش نیکوکاری را از بین می برد و کاری را بزرگ شمردن، نور حق را خاموش گرداند و خلاف وعده عمل کردن، خشم خدا و مردم را برمی انگیزاند که خدای بزرگ فرمود: دشمنی بزرگ نزد خدا آن که بگویید و عمل نکنید."

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">