اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

شیخ الشهدای استان مازندران

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۳۲ ب.ظ

شهید شیخ فضل الله نوری را باید شیخ الشهدای استان مازندران لقب داد.

شیخ فضل الله متولد سوم دی 1222 در یکی از روستاهای توابع کجور شهرستان نور است. او از مجتهدان طراز اول تهران و از پیشروان جنبش مشروطه ایران بود که در ادامه این جنبش و در تدوین قانون اساسی، اعتراضات شدیدی بر مشروطه‌خواهان داشت که بالاخره به‌سبب تلاش‌های وی، این اصل بر قانون اساسی افزوده شد که قوانین مصوب مجلس، مخالفتی با اسلام نداشته باشد.

این مجتهد شهید حامی مشروطه مشروعه بود و نه با سلطنت موافق بود و نه با مشروطه خواهی بر اساس قوانین غربی و غیر اسلامی. اندیشه او بر مذاق مشروطه خواهان خوش نیامد. سرانجام، در ۱۲ رجب جمعی از مبارزان مشروطه به خانه شیخ رفتند و او را دستگیر نمودند و به وسیله درشکه به میدان توپخانه آوردند و در یکی از اطاق‌های طبقه فوقانی محبوسش نمودند.

شیخ از زمانی که حبس شد تا موقعی که اعدام گشت تمام ساعات را با بردباری و خونسردی و متانت گذراند و ضعف نفس از خود نشان نداد و راه عجز و ناله و توسل به این و آن را در پیش نگرفت و شخصیت خود را حفظ کرد.

او سرانجام در تاریخ نهم مرداد 1288 در تهران به دار آویخته شد.

مزار این عالم جلیل القدر در جوار حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در شهر مقدس قم قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">