اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

نماز جمعه، نماد انقلاب نیست!

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲ ق.ظ

هر سال روز پنجم مرداد را گاه به اشتباه به عنوان سالروز برگزاری نخستین نمازجمعه گرامی می داریم در حالی که پنجم مرداد پنجاه و هشت در واقع نخستین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران اقامه شد.

حقیقت امر آن است که پیش از انقلاب نیز در تهران و بسیاری از شهرهای مهم کشور، نمازجمعه بر پا می شد. ائمه جمعه قبل از انقلاب از بین روحانیون وابسته به دربار انتخاب شده و به ایراد خطبه هایی مذهبی و البته خنثی همراه با دعا به جان شاه و اذنابش می پرداختند.

حرف حساب این است که اسلام اموی و یا حتی دشمن دین با نمازجمعه مخالف نیست کما این که با هیچ یک از امور دینی غیرمرتبط با سیاست و خط و مشی امپریالیسم، مخالفتی وجود ندارد.

نمازجمعه ای، نمازجمعه است که دشمن شکن بوده و اهداف و آرمان های انقلاب جهانی اسلام را در جامعه زنده نگاه دارد؛ کما این که نمازی نماز است که تنهی عن الفحشاء والمنکر باشد.

حواسمان باشد که هیچ گاه در پوسته دین توقف نکرده و اسلام را منهای عدالت طلبی و استکبارستیزی، اسلامی تحریف شده و بی خاصیت بدانیم. تسنن آمریکایی یا تشیع انگلیسی، مظهری از اسلام مروانی و حمامة المسجد هایی است که یا خود به غارتگری پرداخته و یا با سکوت و بی تفاوتی، جاده صاف کن چپاولگران عالم قرار می گیرند. هرگاه خطبه های نمازجمعه، داد دشمن و وابستگان فکری و فرهنگی دشمن را در آورد، آن نمازجمعه، نماد انقلاب اسلامی است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">