اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

واکنش پژوهشگر بابلی به نامگذاری جدید معابر شهر

سیدحمید مشتاقی نیا | چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۶:۱۹ ق.ظ

حامد ابراهیم‌زاده بازگیر محقق و پژوهشگر بابلی در نامه‌ای خطاب به جواد بیژنی، نام‌گذاری برخی از کوچه‌های بابل توسط شورای‌شهر را بی‌پایه و اساس خواند که هیچ سنخیتی با تاریخ و فرهنگ بابل ندارد


🔹برادر گرانقدر مهندس #جواد_بیژنی: پرسشی که در چند روز اخیر ذهن برخی از فعالان و دلسوزان تاریخ و فرهنگ بابل را به خود مشغول ساخته آن است که ملاک و معیار شورا برای #نام‌گذاری_خیابان‌ها و کوچه‌های شهر چیست و نام‌های #سهند، #سبلان، #عقیق، #زمرد، #فیروزه و #ترنج بر چه مبنایی بر سر کوچه‌های شهرمان نهاده شد که به نظر می‌رسد پاسخ این پرسش را می‌توان از جنابعالی به عنوان مسئول #کمسیون_فرهنگی_شورا جویا شد.

🔹تا دیروز دغدعه و گلایه اهالی فرهنگ و تاریخ بابل، تندیس #تخم‌مرغ‌های_رنگی و مرغ و خروس‌هایی بود که در حساس‌ترین میادین و چهارراه‌های شهر نصب شده‌بود اما امروز علاوه بر آن، نگرانی‌ها بر سر انتخاب نام‌هایی است که توسط شورا بر سر خیابان‌ها و کوچه‌های شهرمان نهاده می‌شود که اگر با این رویه پیش رود بعید نیست در آینده، دیگرانی که پس از شما بر سر کار خواهند آمد به عنوان کادوی #سالگرد_ازدواج و یا جشن تولد همسر و فرزندانشان نام آنها را بر روی میادین و خیابان‌های شهرمان بنهند. 

🔹خوشبختانه مشاهیر و #مفاخر_بابل در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، نظامی، ورزشی و ..... که پرداختن به جزئیات آن در این مجال نمی‌گنجد و شما نیز بهتر از این کمترین بر آن واقفید به اندازه‌ای هست که با نهادن نام آنان که شناسنامه و هویت شهرمان می‌باشند بر روی میادین، خیابان‌ها و کوچه‌های شهر، دیگر نیازی به نام‌هایی چون سهند، سبلان، عقیق، زمرد، فیروزه، ترنج و ..... نباشد که البته هیچ تناسب و سنخیتی نیز با تاریخ و فرهنگ شهر ما بابل ندارند. به عنوان مثال بابل در جریان یکی از مهم‌ترین رویدادهای قرن اخیر در ایران یعنی #مشروطه که حدود یک دهه از عمر مردم این سرزمین اعم از علمای طراز اول شیعه و هم چنین رجال سیاسی و حتی پادشاه مملکت را صرف خود نمود، بزرگانی همچون #شیخ_عبدالله_مازندرانی از ارکان ثلاثه مشروطه ی نجف اشرف را داراست که غالب همشهریان محترم حتی نام ایشان را نشنیدند و مهم‌تر از آن، دریغ از یک کوچه ی ناقابل در این شهر که مزیّن به نام این عالم دینی و سیاسی باشد و یا آن که مشروطه خواهان بنام شهرمان #ملامحمدجان_علامه و #میرمحمدعلی_معین‌التجار که مشروطه ی مازندران را رهبری می‌نمودند و در همین راه نیز کشته شدند و #شیخ_سلمان_سیف‌الاسلام که به همراه #شیخ_کبیر مشروطه مشروعه در مازندران را رهبری می‌نمود هیچ سهمی در نام گرفتن خیابان‌ها و کوچه‌های شهرمان نداشته ولی در مقابل نام‌های سهند و سبلان و یا زمرد و عقیق، زینت آرای کوچه‌های شهرمان شده است.

🔹مهندس بیژنی عزیز: یکی دیگر از مسائل جنجال برانگیز که در ایام نوروز ٩٧ کام برخی از فعالان فرهنگی و یقینا متدینین انقلابی شهرمان را تلخ نموده تغییر نام #میدان_انتفاضه به #بهارنارنج بود که البته این تغییرنام، در نوع خود بی‌نظیر و یا لااقل کم نظیر بود چرا که تغییر نام میادین، خیابان‌ها،کوچه ها، بیمارستان‌ها، ورزشگاه‌ها،مدارس و ... معمولا با تغییر حکومت صورت می‌پذیرد نه با تغییر شورا در شهر و این عمل شما، فتح باب و یا مجوزی شد برای اعضا شورا در دوره‌های بعد که نام منتخب شما را به آسانیِ نوشیدن آب، تغییر دهند کما اینکه اکثریت شورا فعلی در اولین ساعت از اولین روز کاری خود به همان آسانی، سردارِ شهردار که منتخب شورای قبلی بود را کنار گذاشته تا جایی که تحمل حضور وی تا انتخاب شهردار فعلی را نداشته و حتی در مراسم تودیعش و معارفه شهردار کنونی، دقیقه‌ای فرصت برای ارائه گزارش عملکردش به وی ندادند.

🔹برادر ارزشی مهندس جواد بیژنی: یقینا امروزه ما امنیت و آزادی مان را مرهون و مدیون خون شهدای عزیز هستیم و اگر سفر اخیرتان به مشهد مقدس، زمینی صورت گرفته باشد حتما مشاهده نمودید که تقریبا همه شهرداری‌های طول مسیر #بابل تا به #مشهد، بلوارها و خیابان‌های شهر خود را با تمثال مبارک همه شهدای شهر خود زینت بخشیدند و شهرهای اطراف بابل از جمله #امیرکلا، #بابلسر، #بهنمیر، #فریدون‌کنار و #کیاکلا نیز چنین کرده‌اند. نمی‌دانم چرا بابل که با تقدیم بیش از ١٧٠٠ #شهید سرافراز به عنوان پایتخت شهیدان استان‌های شمالی کشور شناخته می‌شود از این قاعده مستثنی است و بلوارهای شهر خالی از تمثال مبارک شهدای عزیزمان است البته روا بود این مهم در دوره مسئولیتی آقای #منصف که خود از رزمندگان و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس هستند اتفاق می‌افتاد و نمی‌دانم چرا ایشان در این خصوص سهل انگاری نمودند که صد البته سهل انگاری ایشان از شما رفع تکلیف نمی‌کند و انتظار می‌رود این مهم در دوره مسئولیتی جنابعالی صورت پذیرد.

و من الله التوفیق


✍ #حامد_ابراهیم‌زاده_بازگیر


سه‌شنبه ٢۶ تیر ۹۷.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">