اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

مسخ مفهوم جهاد

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲ ق.ظ

رئیس یکی از دانشگاه ها به عنوان رئیس نمونه در امور مرتبط با اردوهای جهادی دانشجویی و به عبارت دیگر به عنوان یک مسئول جهادی معرفی و تقدیر شد.

یکی علت این انتخاب را پرسید. گفتند: ایشان بودجه خوبی را از سوی دانشگاه به اردوهای جهادی اختصاص داده است.

یک نکته ظریف را این وسط نباید نادیده گرفت و آن هم معنی دقیق واژه جهاد و مجاهد است. آیا به کسی که به وظیفه خودش عمل کرده می توان گفت جهاد کرده و یا به کسی که بیش از وظایف معمول اداری و قانونی خدمتی را ارائه داده و تکاپویی نموده باید این وصف را اطلاق کرد؟

وقتی در قرآن در وصف مومنین می خوانیم "جاهدوا باموالهم و انفسهم"، ضمیر "هم" یعنی این که با اموال و وقت و عمر "خود" مجاهدت می کنند و بعید است این مفهوم شامل کسانی شود که در چارچوب وقت اداری و قانونی و یا از کیسه بیت المال خدمتی را ارائه می دهند. جهادگر واقعی کسی است که از خورد و خوراک و استراحت و آسایش و امنیت و وقت و عمر و جان خودش برای خدا و خلق خدا مایه بگذارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">