اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

به بهانه تغییر در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۰۲:۳۲ ب.ظ

در فضای رسانه ای کشور شایعه شده که قرار است حجت الاسلام علی اکبری به جای حجت الاسلام تقوی مسئولیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور را برعهده بگیرد.

ضمن تحسین این انتخاب نیک، خوب است این نکته را هم یادآور شوم که یکی از مهم ترین مولفه هایی که برای انتخاب یک امام جمعه حتی در شهری کوچک باید همواره مدنظر قرار بگیرد علاوه بر وجود معلومات و روحیه انقلابی و سلامت نفس و ... آشنایی با مردم و خصوصیات جامعه است.

چند سال پیش به اصرار یکی از نهادهای ذی نفع و دردسرساز، دیداری را با امام جمعه یکی از شهرهای شمالی کشور داشتم. این بنده خدا که انسانی در ظاهر ساده و البته جدی با گیرایی ضعیف بود در همان مدت کوتاه جلسه آشنایی، حرف هایی زد که برایم عجیب بود و باعث شد نسبت به معیارهایی که برای انتخاب او اعمال شده دچار تردید بشوم.

به طور مثال وقتی از یکی از مسئولان دفتر خود شنید که فلان خیّر شهر به مناسبتی سفره ای انداخته و او را دعوت نکرده است، غضبناک شد و او را فردی مخالف ولایت دانست! وی در ادامه صحبت هایش از این که اعضای هیأت رزمندگان شهر به شکل منظم در نمازجمعه شرکت نمی کنند نیز اظهار ناراحتی کرده و آنها را نیز در مقابل ولایت دانست!

در همان جلسه صحبت از معلمی بسیجی به میان آمد که نسبت به انتصاب این فرد به امامت جمعه اعتراض کرده و البته دادگاهی شده بود. حضرت ایشان او را نیز "بی دین" لقب داد!

جالب بود او که بیش از دو دهه در محیطی نظامی مشغول به کار بود و از جامعه فاصله داشت معتقد بود که لباس روحانیت به خودی خود احترام دارد و اگر روی جا لباسی هم آویزان است باید مردم موقع عبور به آن احترام بگذارند.

او در ادامه افاضات خود بیان داشت: هر چه مسئولین یک شهر، خودروهای گرانقیمت تری را از پول بیت المال خریده و استفاده کنند پیشرفت و ترقی آن شهر را بیشتر نشان می دهد!

جالب بود علاوه بر من، آن برادری که واسطه فیض دیدار بود نیز بالاخره به ستوه آمد و با او لااقل سر این موضوع به بحث پرداخت.

این فرد نالایق کمتر از زمان حکم انتصابی خود از امامت جمعه آن شهر برداشته شد و موجی از شادی را رقم زد؛ اما عجیب بود که بلافاصله در شهری بزرگ تر به همین سمت منصوب گردید!

دردناک تر از همه اینجاست که شنیده می شود گاهی بعضی نامزدهای انتخابات به رغم اعتقاد و التزام مشهود به نظام و ولایت مطلقه فقیه به دلیل پاره ای اختلاف نظرها با امام جمعه شهر خود از سوی هیأت های نظارت و یا نمایندگان شورای نگهبان رد صلاحیت می شوند.

آن چه که انتخاب به جای حجت الاسلام علی اکبری که روحانی فرهیخته، باسواد و دردآشنایی است را برجسته تر می سازد امید به اصلاح بعضی رویه های غیراصولی در انتخاب بعضی از ائمه جمعه کشور می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">