اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

یک پیشنهاد، بی اعتنا به حواشی یک هیات

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۱ ق.ظ

هیأت غریب مدینه بابل این روزها با حواشی زیادی در عرصه رسانه ها مواجه شده است. حضور ثابت یک مداح مشهور در دهه اول محرم سال های اخیر شاید علت اصلی بروز این شایعات بوده است. بی آنکه بخواهم اظهار نظری پیرامون این مباحث غیرضروری داشته باشم فرصت را مغتنم شمرده و پیشنهادی را به متولیان این هیأت عرض می کنم.

شکی نیست که هدف هر هیأت از فعالیت در این عرصه، تعظیم شعائر و یاد اهل بیت و اثرگذاری فرهنگی است. هیأت غریب مدینه بابل با حضور جواد مقدم از مداحان موفق کشور توانسته گاه در یک شب بیش از سی هزار نفر را گرد هم بیاورد.

از سوی دیگر شهر بابل با وجود هیأت های فعال و مداحانی موفق و صاحب نام همواره در ده شب اول محرم شور و غوغای عزاداری را یکسره در جای جای این دیار شاهد است. به بیان دیگر بابل در دهه اول محرم از نطر تعدد مراسم عزاداری کاملاً اشباع شده است.

هیأت غریب مدینه اگر می خواهد خلأیی را در این خصوص پوشش داده و تأثیر فرهنگی بیشتری در اجتماع داشته باشد بهتر است مراسم باشکوه خود را به دهه دوم محرم که برنامه های هیأت ها تا حدودی کمرنگ می شود، منتقل کند. بی شک استمرار مراسم گرامیداشت نهضت عاشورا در ایام دیگر ماه محرم، به تقویت باورهای معنوی جامعه کمک شایان کرده و فضای جامعه را بیش از پیش با رایحه معارف اهل بیت معطر خواهد ساخت.

نظرات  (۱)

  • سیدمهدی :.
  • سلام سید
    هم من هم شما و خیلی های دیگه انگیزه اصلی گردانندگان هیئت غریب مدینه رو میدونیم
    لطفا اغماض نکنید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">