اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

درباره لیست های مطرح انتخاباتی شورای شهر بابل

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴ ق.ظ

در این دور از انتخابات شورای اسلامی شهر بابل شاهد انتشار حداقل ده لیست از ائتلاف ها یا اعلام حمایت ها خواهیم بود که در این مقال به چند لیست مطرح پرداخته خواهد شد:

1- لیست منسوب به اصولگرایان

اگر چه بیشتر افراد حاضر در این لیست را چهره هایی مورد اعتماد و دوست داشتنی می دانم؛ اما میزان اقبال عمومی نسبت به اسامی موجود در آن، امیدوار کننده به نظر نمی رسد. شخصیت های معتبر دیگری نیز در بین نامزدهای فعلی وجود دارند که قرار گرفتن نام آنها در این لیست می توانست به وزانت آن کمک کرده و شانس پیروزی در این دوره که یکی از پیچیده ترین شرایط رقابتی شورا را شاهد هستیم، تقویت نماید. پاشنه آشیل این طیف، عدم تفاهم در خصوص وضعیت و عملکرد شهرداری است. به نظر می رسد بعضی از اعضای فهرست مذکور در صورت راهیابی به شورا در حد کارمند و نماینده شهردار ظاهر خواهند شد؛ اما نام افرادی نیز در این فهرست به چشم می خورد که نسبت به رعایت قانون، حساس بوده و به این شهردار یا هر شهردار دیگری اجازه نمی دهند پایش را از گلیم خود درازتر نموده و درصدد سلطه و نفوذ در شورا بر بیاید. در مجموع، افراد حاضر در این لیست، جزو پاک ترین و سالم ترین نیروهای خدوم این شهر هستند.

2- لیست منسوب به اصلاح طلبان

این فهرست البته در قالب و عنوانی زرق و برق دار و دهان پر کن منتشر خواهد شد؛ اما حقیقت امر چیزی جز نگرش جناحی به منظور کسب کرسی قدرت برای دوستان و شرکا نیست. فارغ از سطح کارشناسی نامزدهای مورد حمایت این طیف، هوشمندی قابل اعتنایی در چینش فهرست مذکور به چشم می آید و نشان می دهد که مغز متفکری در پشت آن وجود دارد، نعمتی که بخشی از لیدرهای جریان اصولگرایی بابل همواره از آن محروم بوده اند. این لیست در حمایت از شهردار فعلی تقریباً توافق دارد. به نظر می رسد ورود احتمالی شهردار در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، می تواند در حکم سطل آب یخی باشد که بر سر اصلاح طلبان بابل فرود آمده و خواب زمستانی آنها را آشفته سازد.

3- لیست منسوب به حاشیه ها!

در ترکیب این فهرست چیزی به نام هوشمندی، تخصص و ... اصلاً ملاک نبوده و نیست. تکیه اعضای این فهرست بر رأی مناطق غیر شهری بابل است هر چند که نمی توان نفوذ آنها را در بدنه جامعه شهری بابل نیز نادیده گرفت. این طیف، پول دارد و رأی می ستاند، اهل لابی است و رأی می خواهد، قبیله دارد و قدرت را حق خود می داند. رقیب اصلی همه لیست های موجود در بابل همین یک فهرست خاص است که احتمال توفیق آن به خصوص در سایه مماشات هیأت های اجرایی و تعیین صلاحیت، جدی به نظر می رسد. از آن جا که فلسفه تدوین فهرست مدکور، معامله گری سیاسی و اقتصادی است، نسبت به تداوم حضور شهردار فعلی در تصدی امور شهری یا عدم استمرار آن در حال حاضر نمی توان نظر مشخصی را ارائه داد.

4- لیست منسوب به نیروهای انقلابی و مستقل

با توجه به شرایط ذکر شده، احتمال انتشار فهرستی از نامزدهای بی حاشیه، مستقل و کارآمد که انگیزه ای جز خدمت رسانی و عمل به مرّ قوانین نداشته باشند از سوی نیروهای سرشناس جریان حزب الله بابل وجود خواهد داشت.

نظرات  (۱)

تحلیل ضعیف و بدون اطلاعاتی بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">