اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

درباره نامزدهای شورای شهر بابل (4)

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳ ب.ظ

4- رضا شافعیان

حاج رضا شافعیان از آن دست آدم هایی است که نمی توان آنها را دوست نداشت. خوی و خصلت او بر دین مداری و مردم داری بنا شده است. همواره بی حاشیه و بی ادعا بوده و هست. یادم است عالم بزرگواری در تبیین شخصیت اجتماعی مداحان اهل بیت علیهم السلام برای مثال می فرمود: مداح، یعنی حاج رضا شافعیان.

شاگردانی که او در مکتب نورانی امامزاده غریب شهرمان پروراند نیز اغلب نیروهایی بی ادعا و فعال در عرصه خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی هستند. این خادم آستان امامزاده یحیی سلام الله علیه، از تبار بسیجیانی است که رسالت انتقال مفاهیم ایثار و شهادت را از نسل دوم انقلاب به جوانان و نوجوانان جبهه و جنگ ندیده نسل حاضر به دوش کشیده و حیات خویش را با رایحه وصال، معطر ساخته است. حاج رضا از آن دست آدم هایی است که می توانید سینه ستبر کنید و با گردنی فراخ و خیالی آسوده درباره اش شهادت بدهید که "اللهم انّا لانعلم منه الّا خیرا".

 افتخار فرهنگی شهر ما نه آن سیاست باز قانون شکن که امثال حاج رضای شافعیان عزیز هستند؛ هر چند که نخواهد حتی از دوچرخه هم برای رسیدن به مقاصدش، سواری بگیرد!

مهندس شافعیان اگر اهل هیاهو و زد و بند و بازی های جناحی بود بسیار زودتر به جایگاهی می رسید که امروز در آن قرار دارد. گاهی وقت ها باید به حال بابل گریست که با داشتن نیروهای توانمند و سالمی چون مهندس شافعیان این طور شاهد حضور مسئولانی نالایق و ناسالم در تصدی امور این شهر بوده است.

حاج رضا اما از یک جهت زمان نامناسبی وارد عرصه رقابت های انتخاباتی شورای اسلامی شهر شده است. مسئولیت فعلی او در شهرداری، ممکن است این شائبه را دامن بزند که او قرار است وکیل شهرداری در شورای شهر باشد که به یقین چنین فرضی در تضاد با فلسفه وجودی شوراهاست. حاج رضا باید دامان خود را از این اتهام مبرا ساخته و تأکید نماید که در تعهد به اعتماد مردم و حفظ امانتی که قرار است در اختیار بگیرد با کسی (حتی مقام مافوق فعلی خود) اهل مماشات نخواهد بود.

شایعه معرفی فهرست نامزدهای مورد حمایت شهرداری در این دور از انتخابات شورای اسلامی شهر بابل بر فرض صحت، بدعتی نامبارک و مفسده انگیز را نوید می دهد که در بلند مدت می تواند بستر تبانی مراکز قدرت و ثروت را مهیا سازد.

به راستی اگر قرار باشد شهروندان بابل به زودی شاهد انتشار اخباری پیرامون عدم شفافیت مالی شهرداری و زیرمجموعه های تابعه باشند، واکنش این برادر عزیزمان چه خواهد بود؟

اگر از معدود چهره های ناموجه پیمانکار و روزمزد فرهنگی بگذریم، به کارگیری نیروهای متدین و امتحان پس داده ای چون مهندس شافعیان در مجموعه شهرداری، جزو برجسته ترین تصمیمات مدیریتی شهردار فعلی است. راستش را بخواهید گاه با این دغدغه آزار دهنده مواجه هستم که حضور حاج رضا شافعیان در کنار شهردار، مایه پشت گرمی نیروهای انقلابی و مومن شهر است؛ مباد که حضور او در شورا و ایجاد تغییر اجتناب ناپذیر در صندلی معاونت شهردار، به نفع این شهر تمام نشود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">