اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

رمز پیروزی انقلاب، راهی برای نجات ملت ها

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۰۵ ب.ظ

آیت الله توکل استاد خارج فقه حوزه علمیه قم امروز در پایان درس خود به مناسبت یوم الله دوازده بهمن و آغاز دهه مبارک فجر، روز بازگشت حضرت امام راحل(ره) به میهن اسلامی را گرامی داشته و خاطر نشان نمود که انقلاب اسلامی، پایه گذار حکومتی است که پایه های ظلم و جنایات رژیم سفاک پهلوی را لرزاند و مقدماتی را فراهم کرد که منجر به قیام مستضعفان عالم بر ضد ستمکاران، با الگوگیری از انقلاب مردم ایران گردید.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری، رمز پیروزی امام خمینی (ره) را در همه برهه های مرتبط با انقلاب و شکل گیری و تثبیت نظام اسلامی، اتکال به خداوند متعال دانست و افزود:

"شاه تا بن دندان مسلح بود و از سوی جهانخواران عالم به خصوص آمریکای جنایتکار مورد حمایت شدید قرار داشت. این که امام امت رحمة الله علیه چگونه توانست با دست خالی، بنیان ستم پهلوی ملعون را از جا بکند، پرسشی است که پاسخ آن می تواند راه موفقیت را بر همه مظلومان جهان آشکار سازد. امام به نقطه ای متصل بود که قدرتی فراتر از همه قدرت های مادی محسوب می شد. اتکال او به خدای عالم، اراده او را بر همه اراده ها چیره ساخت.

در جنگ و دیگر فراز و نشیب های دشواری که نظام اسلامی پشت سر گذاشت نیز رمز پیروزی ما محوریت شعار "الله اکبر" و وحدت کلمه بود. خدا اگر محور امور باشد، "ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" نیز محقق خواهد شد. این سخن، صرف اِخبار نبوده و وعده الهی محسوب می شود. خدا نیز به ما آموخته است: "ان الله لایخلف المیعاد".

اگر چه ما در درون کشور خود مشکلاتی داریم که وجود آن در هر حکومتی طبیعی به نظر می رسد؛ اما در نگاه دنیا، ایران ضعیفی که روزی باید به سگ خارجی هم حق توحش می داد، امروز به قدرت اول منطقه تبدیل شده است. همه می دانند هر برنامه و تصمیمی که قرار است در این منطقه صورت بگیرد باید با هماهنگی ایران باشد. روزی ژنرال طاغوت می گفت ما ناچاریم که با آمریکا ارتباط داشته باشیم؛ زیرا نمی توانیم حتی یک سوزن ته گرد بسازیم. امروز ایران اسلامی کشوری است که موفق به پرتاب ماهواره گردیده، توان هسته ای پیدا کرده، در نانو تکنولوژی پیشرفت هایی چشمگیر و خیره کننده داشته، موشک های دور برد نقطه زن تولید می کند و ....

وقتی چاه نفتی بزرگ در خلیج فارس مورد حمله دشمن قرار گرفت و موجی از آتش از دل آب فوران می کرد و خاموش نمی شد، دولت وقت آمریکا پیشنهاد داد که حاضر به مهار چاه خواهد بود به شرط آن که تمام هزینه های متخصصان آمریکایی از لحظه حرکت تا بازگشت به مبدأ از سوی ایران محاسبه و پرداخت شود. جمهوری اسلامی ایران این پیشنهاد را نپذیرفت. آمریکایی ها در مراحل دیگر، تخفیف هایی هم برای انجام این کار پیشنهاد دادند، باز هم ایران نپذیرفت. کار به جایی رسید که دولت آمریکا مدعی شد آماده است بی هیچ توقعی به مهار این چاه بزرگ نفتی بپردازد. جمهوری اسلامی زیر بار منّت آمریکا نرفت و از غرور ملی مردم ایران صیانت کرد. آنها در واقع می خواستند با این کار علاوه بر ارائه چهره ای انسان دوستانه از ایالات متحده آمریکا، این باور را در جهان تقویت کنند که نظام ایران قادر به حل مشکلات خود نبوده و باید با وابستگی به ابرقدرتی چون آمریکا به مسائل خود رسیدگی نماید. به حول و قوه الهی، جمعی از مهندسان جوان ایرانی با توکل بر خدا آماده انجام این عملیات تاریخی شدند. آنها قبل از آغاز کار بزرگی که در پیش گرفته بودند، زیارت عاشورا خواندند، به اهل بیت علیهم السلام توسل پیدا کردند، اشک ریختند و دل به دریای خطر زدند و با عنایت الهی توانستند چاه و آتش مهیب آن را مهار ساخته و به جهانیان نشان دهند که در پرتو معنویت و بی اعتنا به قدرت های ظالم می توان روی پای خود ایستاد.

ملت ایران در راه خدا قدم برداشت و از شهادت و جانبازی در این مسیر کوتاهی نورزید. خدا به خون شهدا و ایثار جوانان این کشور برکت داد و کاری کرد که امروز ملت ایران سرافزاز و عزتمند است. دشمن می خواست ظرف دو هفته، حکومت سوریه را از بین ببرد؛ اما پای ایران که به میان آمد، سال هاست نه تنها این آرزوی شوم محقق نشد بلکه هر روز خبری از پیروزی های پی در پی بر دشمنان به گوش می رسد. هفت استان کشور عراق با خیانت بعضی از مسئولان محلی به تصرف داعش درآمد. استان های دیگر این کشور هم خود را باخته و دچار واهمه شدند. بعضی از آنها گردن خود را برای تیغ داعش آماده ساختند. ایران پا به میدان گذاشت و اجازه نداد دشمنان اسلام بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند. بساط متجاوزان داعش در حال برچیده شدن از این منطقه است. الان اروپا دچار تب و لرز شده و بیم آن دارد که خود مبتلا به این بلای خانمان سوز بشود.

خدا به این انقلاب، برکت داد. دعاهای حضرت امام، مناجات های رهبر معظم انقلاب و دلدادگی مومنان و دعاهای شبانه آنان و دل های شکسته خانواده های شهدا، عنایت خدا را شامل حال این مردم نموده و مطمئن باشید که انقلاب اسلامی را به ظهور حضرت حجت (عج) گره خواهد زد. این هم از عنایات خداست که می بینید تا کنون هر کس که در مقابل این انقلاب قد علم کرد و یا خواست که چوبی لای چرخ آن بگذارد، خوار و ذلیل گردید. امید است همگان بیش از پیش به قدر و منزلت این انقلاب پی برده و به مسئولیت های خود در صیانت از آرمان های امام و شهدا بیشتر توجه کنند. این توصیه حضرت امام (ره) را هم باید آویزه گوش کرد که اگر مستضعف ها را یاری نکنید، به قعر جهنم خواهید رفت."

  • سیدحمید مشتاقی نیا

آیت الله توکل

اشک آتش

مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">