اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

در چابهار چه گذشت؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۳ ب.ظ

در روزهای اخیر خبری مبنی بر نصب پرچم آمریکا و انگلیس در بندر چابهار و پایین آوردن و به آتش کشیده شدن آن توسط عده ای از اهالی در خبرگزاری ها متشر شده است.

به دنبال انتشار این خبر، عده ای از دلدادگان غرب و استکبار با تحریک برخی از اهالی درصدد ایجاد جوّ روانی بر ضدّ نیروهای ارزشی این منطقه بوده و این راهبرد احساسی و تبلیغی را برگزیده اند که: مردم بلوچ مهمان نوازند و کاری به کار پرچم آمریکا و دیگر ظالمان خبیث جهانی ندارند!

اما واقعیت امر چیست؟

همینک در بندر تجاری چابهار، اجلاسیه ای با عنوان "چابهار، دروازه اقتصاد اقیانوسی" با ادعای حضور "سران کشورهای حاشیه اقیانوس هند" در جریان برگزاری است. برگزارکنندگان مراسم در استقبال از این همایش، پرچم کشورهای مدعو را در این بندر به اهتزاز درآوردند که در این میان پرچم کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا و انگلستان نیز خودنمایی می کرد.

با توجه به عدم ارتباط این دو کشور با اجلاسیه مذکور و عدم پاسخگویی مناسب مسئولان امر، مشخص شد که اهتزاز پرچم این دو کشور تنها با نیّت قبح زدایی و عادی سازی روابط غیرمعمول و تأیید نشده سیاسی بوده و در راستای "بزک نمودن چهره آمریکا" و متحدانش صورت گرفته است. از این رو جمعی از جوانان و مردم متدّین ساکن در این منطقه – بی اعتنا به مرزبندی های وحدت شکنانه قومیتی و نژادی -  پس از پیگیری مستمر موضوع، با مشورت و دستور یکی از بزرگان منطقه، در حرکتی انقلابی اقدام به پایین کشیدن نمادهای امپریالیسم نمودند که با استقبال مجموعه نیروهای دلسوز انقلاب اسلامی در این خطه لاله گون مواجه گردید.

در این میان ذکر دو نکته، حائز اهمیت است:

یک- نصب بی دلیل و ناموجّه پرچم آمریکا بر فراز خاک مقدس جمهوری اسلامی، نشان از رویکردی خطرناک در برخی مسئولان است که حرکت بر خلاف منویات امام راحل و رهبر عزیز انقلاب و پشت پا زدن به خون شهدا را سرلوحه خود قرار داده اند. از این رو جا دارد تا مسئولان امنیتی و قضایی کشور با بررسی جوانب این حرکت منافی با اصول انقلاب اسلامی، به شناسایی و برخورد جدی با عوامل دخیل در نصب پرچم آمریکا اهتمام بورزند.

دو- بعضی افراد ناموجه و رسانه های تفرقه افکن، با تحریک قوم شریف و مسلمان بلوچ درصدد قلب حقایق و بیراهه بردن افکار عمومی نسبت به خباثت نهفته در کار خود دارند. در این خصوص به جاست تا رسانه های وابسته به جبهه انقلاب با تبیین حقایق و افشای چندباره ماهیت پلید آمریکا و دوستان داخلی اش، گامی مهم در جهت روشنگری جامعه بردارند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">