اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

زنگ عبرت برای جواد بیژنی!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۵ ق.ظ

برادر دلسوز و دوست داشتنی من آقا جواد عزیز!

در ماه های اخیر مجموعه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شما و دوستان همراهتان در سطح شهرستان بابل، یک موفقیت و یک شکست را در ظاهر به دنبال داشت. توفیق شما در ایجاد همبستگی بین همه جریان های مؤثر و فعال شهر در راستای عزل شهردار سابق و روی کارآوردن یکی از چهره های موفق این دیار بر مسند شهرداری، جلوه ای نیک از توان و انرژی حیرت آورتان در عرصه اجتماع بود و عدم توفیقتان در صیانت از حسینیه باستانی موسوم به خلیلیان، بُعدی از یک شکست ظاهری را در فهرست دغدغه هایتان به ثبت رساند. البته شکست ظاهری در مسئله اخیر، از ارزش بی مثال تلاش های مجدانه شما نخواهد کاست.

به نظر می رسد با فروکش کردن گرد و غبارهای ناشی از تخریب خانه تاریخی مذکور، فرصت خوبی را در کمال آرامش برای نقد و آسیب شناسی این اتفاق اختصاص خواهید داد.

در جمع بندی میان همه نقد و نظرهایی که پیرامون علت کسب نتیجه ای متفاوت در خصوص این دو فعالیت مدنی خویش خواهید یافت نکته ای مهم و عبرت آموز را هرگز از قلم نیندازید.

آن چه که در واقع رمز توفیق شما و دوستان همراه در معرفی چهره ای جدید برای تصدی امور شهرداری بابل بود، نه صرف هیاهوی رسانه ای جمعی اندک و خط و نشان کشیدن هایی که فقط در حیطه فضای مجازی کاربرد دارد، بلکه وحدت و همدلی همه جریان های تأثیرگذار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بود. اگر چه بعضی گروه های ورشکسته سیاسی تلاش داشته و دارند که روی کارآمدن شهردار جدید را به اراده و نفوذ خویش مرتبط ساخته و از این طریق، وجود سیاسی خود را در سطح اجتماع با تنفس مصنوعی امور مشاوره ای شهردار سرپا نگاه دارند؛ اما بر شما و همه مطلعین پوشیده نیست که تحولات مهم شهرداری بابل در سال94 به هیچ وجه یک موضوع سیاسی نبوده و ناشی از اتفاق نظر همه دلسوزانی بود که پیشرفت زادگاهشان را در رأس مطالبات مدنی خویش گنجانده اند. یک جستجوی ساده در فضای مجازی ثابت می کند که بی واهمه ترین نقدها در خصوص عملکرد شهرداری سابق بابل، بیش از دو سال پیش از سوی نیروها و مجموعه های ارزشی شهر انتشار یافته است.

آن چه که نقطه آسیب شما و دوستانتان در جریان حفظ خانه موسوم به خلیلیان قرار گرفت عدم توانایی شما در اقناع و همراه سازی همه جریان های مؤثر در شهر بود. این عدم توفیق را می توانید در عوامل متعددی جستجو کنید: غرّه شدن و اکتفای به یاری همراهان صرفاً مجازی!، شیطنت و فرصت طلبی رقیب، عدم تلاش برای رفع سوءتفاهمات و شبهات حقوقی و سیاسی موجود، یک جانبه نگری در نقد اداره اوقاف و پرهیز از نقد جدی و همسان نسبت به کم کاری و بی مبالاتی اداره ای دیگر که در اذهان برخی از مخاطبان این تلقی را رقم زد که جواد بیژنی، نه سرباز "میراث فرهنگی" که سرباز "اداره میراث فرهنگی" است، مماشات شما در قبال همراهی فرصت طلبانه معدود افراد و گروه های کوچک اما مسئله دار و بی تعهد مانند جماعت بی مقداری که ناهنجاری حساسیت زای عید قربان گذشته را به یادگار گذاشتند و .... هر یک می تواند یکی از عناصر دخیل در نتیجه ناخوشایند اخیر محسوب شود.

سطوری که خواندید به یقین به منزله تأیید و دفاع از عملکرد بنگاه تجاری مذهبی اوقاف نیست و کم کاری های فرهنگی این اداره را در قبال وظایفی که برعهده دارد نمی توان نادیده گرفت.

با احترام به تعهد، اخلاص و مجاهدت شما در عرصه های فرهنگی و اجتماعی دارالمؤمنین بابل، بی شک آسیب شناسی و علت یابی حوادث معطوف به تخریب خانه خلیلیان و تحلیل چرایی سکوت و عدم همراهی همان چهره ها و جریان هایی که در موضوع شهرداری بابل با شما در یک صف قرار داشتند عبرتی مهم و تعیین کننده برای ما، شما، شهردار و همه فعالینی خواهد بود که دغدغه شان عمران و آبادی این شهر مظلوم است.

برادرت سید حمید مشتاقی نیا

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">