اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

مسئولان امنیتی و قضایی مازندران بخوانند:

سیدحمید مشتاقی نیا | يكشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۵ ب.ظ

با گسترش چشمگیر و بی حد و حصر شبکه های مجازی، دامنه جرایم اجتماعی نیز گستره بیشتری پیدا کرده است.

از سوی دیگر به رغم تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان دلسوز، هنوز شاهد دیکتاتوری اقلیتی پرهیاهو بر این فضای غیرحقیقی و شهر بی کلانتر مجازی هستیم و آن چه که به عنوان تولید محتوای فرهنگی و سازنده، مدّنظر نظام اسلامی بوده، محقق نشده است.

در چند ماه اخیر، حساسیت بیش از پیش نهادهای قضایی و امنیتی و ورود نظارتی آنان به فضای مجازی، نقش عمده ای در تقابل با برخی تخلفات اخلاقی و کلاهبرداری های مالی و ... داشته است؛ اما به نظر می رسد نظارت در شبکه های مجازی تلفن همراه، با آن نظارتی که در مورد پایگاه های اینترنی مانند سایت ها و وبلاگ ها صورت می گرفت تفاوتی فاحش دارد.

چگونه است که گاه در همین استان مازندران، چندین نهاد نظارتی، از دستگاه های حساس گرفته تا پلیس راه جاجرود! خود را موظف به نظارت بی وقفه و طاقت فرسا بر مطالب یک وبلاگ نویس ارزشی با خوانندگانی محدود، می دانند؛ اما در شبکه های بی در و پیکر موبایلی، به رغم نشر علنی مطالبی در جریحه دار نمودن احساسات مذهبی مردم و یا ضدیت با نظام و آرمان های انقلاب اسلامی، واکنش محسوسی از سوی همین نهادها مشاهده نمی شود؟!!

جای تأسف است که عده ای با نام و تصویر واقعی خود در سایه غفلت مسئولان نظارتی، به نشر و تکثیر مطالبی موهن نسبت به شریعت و یا تخریب وجهه نظام و هجمه به اصل ولایت فقیه و مرجعیت شیعه می پردازند و کار به جایی رسیده که برخی از کسانی که به اقتضای شغلشان باید نمک گیر و قدردان نظام اسلامی باشند بی پروا و علنی نسبت به مقدسات جامعه دینی بی احترامی می کنند؛ اما کمترین پیگرد و حتی تذکری ساده نصیبشان نمی شود!

صادقانه باید گفت این اهمال نه از سر کاهلی و سوءنیت بلکه از روی ناآشنایی با ابعاد و قواعد حضور در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد.

با توجه به گستره وسیع شبکه های مذکور و تأثیر یقینی آن بر باور عمومی جامعه و خطرات اجتناب ناپذیری که از گذر آن، فرهنگ عمومی را تهدید می کند به جاست تا امر خطیر نظارت و تقابل با تهدیدات موجود در فضای مجازی، همچون دیگر امور خطیری که انجام آن از گرده ساختار مرسوم اداری خارج بوده، به نیروهای بی ادعا اما متعهد بسیج سپرده شود.

اگر چه حضور نیروهای ارزشی در این فضا تا حدود زیادی قصور برخی نهادهای فرهنگی را جبران نموده؛ اما عدم برنامه ریزی برای انسجام و هدفمندی این نیروها، دامنه تأثیر فرهنگی و اعتقادی آنان را کاهش داده است.

ضمن احترام به همه نهادهای قضایی و امنیتی موجود، پیشنهاد می شود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان مازندران، با بهره گیری از ظرفیت عظیم بسیجیان خستگی ناپذیر و آشنا به مقتضیات شبکه های اجتماعی و یا از طریق فعال سازی قرارگاه کم خاصیت خاتم، با تشکیل جبهه پدافند مجازی بسیج، اقدامی عاجل را در کنترل محتوایی رسانه های فراگیر و قارچ گونه موجود در فضای مجازی صورت داده و بیش از این اجازه ندهند که بدخواهان ملت با عرض اندام و قدرت نمایی کاذب، امنیت روانی جامعه را نشانه رفته و اقتدار نظام اسلامی را به سخره بگیرند.

سید حمید مشتاقی نیا 1394/09/22 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">