اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

شهروندان درجه یک و دو از نگاه شهرداری قم!

سیدحمید مشتاقی نیا | پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۰۶ ب.ظ


منطقه هشت شهرداری قم شامل مجموعه شهر و شهرک پردیسان است که بر اساس آمارهای رسمی، بیش از دویست هزار نفر از ساکنان شهر مقدس قم را در خود جای داده است.

از زمستان سال نود و سه، شهرداری قم تبلیغات وسیعی را مبنی بر جمع آوری یک روز در میان زباله در این منطقه آغاز کرد. شهرداری ادعا کرد که این طرح آزمایشی بوده و در صورت موفقیت در دیگر نقاط قم نیز اجرا خواهد شد.

جالب اینکه روابط عمومی شهرداری در توجیهی عجیب و اشتباه، این کم کاری و فرار از مسئولیت را به پای منویات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی نوشت! و عجیب تر اینکه این طرح همزمان با آغاز دهه مبارک فجر کلید خورد!!

اکنون شش ماه از آغاز این طرح می گذرد. شهرداری قم که در راستای رویکرد دولت یازدهم، بنا را بر کم کاری گذاشته، از واگذاری سطل های مکانیزه که وظیفه متعارف همه شهرداری های کشور است نیز سر باز زده و موجب شده تا انبوه زباله ها دو روز در فضای بیرونی منازل مسکونی و خیابان های منطقه، موقعیتی نامطبوع و آزار دهنده را برای شهروندان و میهمانان تابستانی به وجود آورد. این اقدام شهرداری از هیچ نوع توجیه بهداشتی نیز برخوردار نیست.

اکنون جای این پرسش باقی است که بعد از گذشت شش ماه، نتیجه اجرای این طرح آزمایشی چه بوده است؟ اگر نتیجه خوب بوده چرا این طرح در سایر نقاط قم اجرا نمی شود و اگر نتیجه خلاف این است چرا بین ساکنان پردیسان قم - که عوارض پرداختی شان به شهرداری، مساوی یا بیشتر از مردم سایر مناطق است- با دیگر اهالی این شهر مقدس تبعیض وجود دارد؟ آیا خون مردم مناطق دیگر قم از مردم ساکن در منطقه هشت شهرداری رنگین تر تلقی شده است؟!

آیا شهرداری قم به این موضوع اندیشیده که بوی بد و منظره کریه ناشی از انباشت زباله در منطقه پردیسان در ذهن میهمانان این شهر چه تصویری از سطح لیاقت و تعهد متولیان دیار کریمه اهل بیت را رقم می زند؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

سلام
نمیدونم تا کی مردم باید چوب ندونم کاری ها و گشادیسم برخی میئولین رو بخورند؟؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">