اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

اخبار غیررسمی از انتخابات خبرگان در مازندران

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ب.ظ


حدود یکسال دیگر به آغاز تبلیغات رسمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است. در این خصوص برخی اخبار شنیده شده در ارتباط با نامزدهای احتمالی این دوره در استان مازندران حکایت از جدّیت و شور و نشاطی کم نظیر در بین کاندیداها و و هوادارانشان دارد. مازندران در این دوره نیز – در صورت عدم تغییر قانون - دارای چهار نماینده در خبرگان خواهد بود.

شرق استان

از شرق استان خبر می رسد حجت الاسلام سید ابراهیم میراحمدی، اهل نکا یکی از نامزدهای قطعی این دوره از انتخابات خواهد بود. حجت الاسلام میراحمدی پیش از این امامت جمعه بندپی شرقی بابل را برعهده داشته است. ایشان در انتخابات مجلس هفتم شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه بهشهر و نکا نامزد ورود به مجلس شورای اسلامی بود که با کسب آرایی غیرقابل توجه، جواز حضور در بهارستان را پیدا نکرد. اخیراً از این استاد حوزه و دانشگاه به عنوان تحلیل گر سیاسی در برنامه های شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی استفاده شده است.

از امام جمعه فعلی بهشهر نیز به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی خبرگان یاد می شود.

حجت الاسلام دکتر محمدی لایینی امام جمعه نکا هم یکی از گمانه های جدی ورود به عرصه رقابت هاست. اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که در صورت قطعی شدن کاندیداتوری ایشان، وی از گزینه های مورد حمایت جامعه مدرسین خواهد بود. مرحوم حجت الاسلام جباری امام جمعه فقید بهشهر یکی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس خبرگان بود که چندی پیش به رحمت حق پیوست.

غرب استان

از تب و تاب انتخابات در غرب استان خبر خاصی در دست نیست. در دوره های پیش نیز نامزدهای برخواسته از این منطقه، توفیق چندانی در کسب آرای مردم برای ورود به مجلس خبرگان رهبری نداشته اند.

مرکز استان

ححج اسلام طبرسی و معلمی نامزدهای قطعی این دوره به شمار می آیند. این دو بزرگوار البته هم اکنون نیز نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هستند. نام این دو نماینده همچون دوره گذشته در فهرست مورد حمایت جامعه مدرسین قرار خواهد داشت.

آیت الله آملی لاریجانی دیگر نماینده مازندران در خبرگان است که بنا بر اخبار شنیده شده احتمالاً قصد دارد که در این دوره از حوزه انتخابیه تهران پا به عرصه رقابت ها بگذارد.

از حجت الاسلام مهدوی امام جمعه سابق آمل نیز به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی یاد می شود که خبری رسمی در این خصوص منتشر نشده است.

آیت الله سید رحیم توکل، مدرس خارج فقه و اخلاق حوزه علمیه قم نیز یکی از نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس خبرگان خواهد بود. بنا بر شنیده ها این استاد برجسته حوزه مورد حمایت اغلب فهرست های جریان مرتبط با اصولگرایی در استان اعم از جامعه مدرسین، جبهه پایداری، جبهه رهروان و جبهه ایستادگی خواهد بود.

درباره حضور شخصیت هایی چون حجج اسلام روحانی امام جمعه بابل، بابایی امام جمعه زرگر شهر و پوراکبر مدیر مدارس علمیه شهرستان بابل در انتخابات خبرگان نیز شایعاتی به گوش رسیده است. حجت الاسلام بابایی حضور خود در انتخابات خبرگان را به رغم درخواست مکرر برخی از مؤمنان، فعلاً منتفی دانست. متن تکذیبه شفاهی ایشان در همین وبلاگ منتشر شده است.

از دفتر حجت الاسلام روحانی نیز خبر می رسد که مراجعات به ایشان برای نامزدی در انتخابات خبرگان افزایش یافته است. البته ایشان نیز هنوز تمایلی برای ورود به این دوره از رقابت ها از خود نشان نداده است.

درباره حجت السلام پوراکبر شنیده شده است که ایشان در صورت تصمیم برای ورود به انتخابات احتمالاً از حوزه انتخابیه چهارمحال و بختیاری ثبت نام خواهد کرد. حجت الاسلام پوراکبر سال ها امامت جمعه شهرستان فارسان را برعهده داشت که فعالیت های گسترده و خدمات به یاد ماندنی ایشان شهرت و محبوبیتی چشمگیر را برای این استاد انقلابی حوزه رقم زده است.

از حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی به عنوان پدیده این دوره از رقابت ها در استان مازندران یاد می شود. حجت السلام ایزدهی مدرس جوان خارج فقه سیاسی در حوزه علمیه قم و از پژوهشگران برتر حوزه و دانشگاه است که برخی آثار وی رتبه نخست را در جشنواره های علمی کشور کسب کرده است. ایشان مؤسس بنیاد بین المللی فقه سیاسی است.

با توجه به اعلام حمایت گروه های دانشجویی استان مازندران از نامزدی احتمالی حجت الاسلام ایزدهی به نظر می رسد فعالیت های تبلغی ایشان یکی از پرشورترین دوره های رقابت بین کاندیداهای مجلس خبرگان در مازندران را رقم خواهد زد.

اتفاق دیگری که در این دوره از انتخابات خبرگان در استان مازندارن شاهد خواهیم بود کاندیداتوری حدود بیست تن از فضلای جوان حوزه های علمیه شهرستان بابل (مقیم قم) خواهد بود. همه این بیست نفر در صورت تأیید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، از حضور در رقابت ها انصراف خواهند داد. تأیید صلاحیت علمی فضلای جوان می تواند پیامی مهم برای برنامه ریزان کلان نظام داشته باشد. بی تردید اعتماد و شناخت توانایی های کشف ناشده حوزه علمیه، پشتوانه ای مستحکم برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب خواهد شد.

 تحلیل های موجود درباره رقابت های مجلس خبرگان حکایت از حساسیت ویژه انتخابات سال آینده دارد. بسیاری از صاحبنظران بر مبنای شواهد موجود و فعالیت های پشت پرده جریان فتنه، انتخابات سال آینده مجلس خبرگان را رقابتی سرنوشت ساز در فینال جام انقلاب اسلامی می دانند. با توجه به همزمانی انتخابات خبرگان با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، جریان های ارزشی و دلسوز جامعه، بی شک کاری سخت و دشوار را پیش رو خواهند داشت. 

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">