اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

برای مازیار بیژنی

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۴۵ ب.ظ


بیژنی های بابل انگار همه شان به نوعی اهل فن و فرهنگ و هنر هستند. این وسط، آقا مازیار فعلاً گوی سبقت را از بقیه فامیل ربوده است.

اوایل دهه هفتاد آنهایی که به مسجد کاظمبیک بابل می آمدند شاید هیچ گاه تصور نمی کردند این جوان آرام و اهل حال و سر به زیر که با خونسردی سرسام آورش بی خیال دنیا رو به قبله می ایستد و شانه ها و دست هایش را بالا می برد و با گردنی کج و چشمانی سرخ و فرو رفته با خدای خویش نجوا می کند قرار است اندکی بعد به برجسته ترین و مشهورترین کاریکاتوریست کشور تبدیل شود.

مازیار و برادرش شهریار ( ایده الله تعالی فی الدارین )، هر دو هم اهل معنویت بودند و هم اهل علم و هر یک در درس و بحثشان سر و گردنی از بقیه هم دوره ای ها بالاتر نشان می دادند.

مازیار اما دانشگاه امام صادق علیه السلام را رها کرد و به وسط میدان مبارزه در جبهه هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی آمد و عَلَم جهاد فی سبیل الله را در این عرصه به دست گرفت. بی شک یکی از عوامل درخشش هنر مازیار، تفکر و ژرف نگری او نسبت به مسائل پیرامونش است که این خود از هوش و ذکاوت و عمق مطالعات او سرچشمه می گیرد. اخلاص و صفای باطن و تواضعش نیز در پختگی و جامعیت آثارش بسیار اثرگذار است.

قلم او در تمام این سال ها افشاگر ماهیت و اهداف پلید دشمنان اسلام و انقلاب و اژدهای هفت سر فقر و فساد و تبعیض بوده است. بی تعارف یک کاریکاتور ساده مازیار بیژنی به تنهایی کار چند مقاله پژوهشی و تبیینی را برای انتقال مفاهیم به مخاطب انجام می دهد.

او نیز مانند سایر فعالان عرصه هنر از استثمار و حق خوری برخی صاحبان رسانه ها در امان نبوده اما شاید اگر بخواهد یک شکوه را در این سال ها طرح کند گله اش از برخی رسانه های محلی و وبلاگ هاست که برای شخصیت های کاریکاتوری او جمله ای سلیقه ای را اختراع می کنند و با این کار، رویکرد چند منظوره او را از طراحی یک اثر به مقصود مورد نظر و برداشت شخصی خود محدود می سازند.

مازیار بیژنی امروز یکی از مشهورترین هنرمندان اهل قلم کشور است اما نه موهایش را گیس کرده، نه ریش پرفسوری دارد، نه سیگار و پیپ می کشد، نه لباس های عجیب و غریب می پوشد، نه الفاظ رکیک به کار می برد و ... باور کنید اگر دقایقی کنارش بنشینید احساس می کنید او یکی مثل خودتان است و چه بسا ساده ترین و بی ادعاترین فردی است که تا کنون از نزدیک ملاقات کرده اید.

فردا سه شنبه قرار است در موسسه اوج و با حضور جمعی از هنرمندان صاحب نام از دو دهه فعالیت هنری مازیار بیژنی در عرصه انقلاب تجلیل شود. برای این همشهری عزیز و بسیجی عملیاتی و خط مقدمی امام خامنه ای که زندگی اش را وقف تبلیغ و دفاع از آرمان های انقلاب و اسلام نمود آرزوی توفیق و سعادت و انشاءالله همنشینی با شهدا دارم.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۱)

  • مجله اینترنتی پامپا
  • حیات آدمی در دنیا همچون حبابی است در سطح دریا .
    جان راسکن
    مجله اینترنتی پامپا
    http://magazine.pampa.ir

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">