اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

تبریک یا تسلیت؛ مسئله این است!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۳۱ ب.ظ


ابراهیم علیه السلام در نخستین امتحان بزرگ زندگی اش باید از جان خویش می گذشت و به آتش کفر نمرودیان می سوخت. ابراهیم از این امتحان دشوار سربلند بیرون آمد و برای آزمایشی دیگر آماده شد.

بعد از این مرحله، اکنون ابراهیم خلیل الرحمان باید زن و فرزند خویش را در بیابانی بی آب و علف و تنها به امید خدا رها می ساخت. او از این آزمایش دشوار هم سربلند خارج شد. حالا با طی شدن این دو مرحله، آزمایشی بس دشوارتر، انتظار او را می کشید. ابراهیم باید فرزند نوجوان و دردانه دلبند خویش را در مسلخ عشق و دلدادگی، با دست خود ذبح می نمود و ....

آزمایش ها و مصائب روزگار مراحل و طبقاتی دارد.

من بی پولی کشیدم، گرسنگی کشیدم، مستأجری کشیدم، غربت را تحمل کردم و اکنون ...

کلکسیون ابتلائات زندگی من با ورود باجناق تکمیل شد! هر که در این بزم مقرّب تر است، جام بلا بیشترش می دهند. واقعاً نمی دانم کسی مرا دعا کرده یا نفرین؟!! الان احساس می کنم سبک شده ام. حس می کنم دوباره از مادر زاده شده و خداوند حکیم به پاس تحمل این محنت سترگ، پرونده اعمالم را از گناه پاک کرده است.

من البته به دلایل سیاسی و اقتصادی، ( حمله داعش به موصل و تأخیر در واریز یارانه ها! ) نتوانستم در جشن عقد باجناق شرکت کنم و تنها از راه دور ( بر مبنای اصل دوری و دوستی! ) پیام تبریکی برایش فرستادم.

مراسم عقد باجناق درست در شب میلاد حضرت ولی عصر (عج) صورت گرفت. لابد می دانید که بنا بر روایاتی متقن، شب نیمه شعبان نیز از گزینه های احتمالی لیالی پر خیر قدر است. شبی که هر عبادت انسان هزار برابر محسوب می شود. یعنی جناب باجناق با بردن یک زن انگار که هزار همسر را اختیار کرده است! البته اگر او حتی واقعاً هم هزار زن می برد باز هم هیچ بانکی برایش تره خورد نمی کرد. مستحضر هستید در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده، مبنایی ترین حرکت فرهنگی یعنی ازدواج، از حداقل حمایت دولت یعنی اعطای وام محروم مانده است.

علی آقای عباسپور یک جوان بسیجی خوش ذوق و خوش تیپ و خوش صحبت است که حدس می زنم در کودکی به خوردن تخم کفتر، علاقه ای شدید داشته و از این منظر احتمالاً خداوند ما را از روز ازل، باجناق آفریده است!

دو نکته مثبت و برجسته هم در وجود این باجناق عزیز به چشم می خورد که جای دلگرمی و امیدواری به برقراری حیات مسالمت آمیز بین ماست؛ یکی تحصیل او در رشته کامپیوتر و سررشته داشتن در تعمیر این دستگاه مزخرف و دیگری هم برخورداری ابوی محترمشان از زمین کشاورزی و تولید و کاشت برنج مرغوب و احتمالاً ارزان برای فامیل است!

ورای این پیوند خجسته، پیوستن یک خواننده به جمع دوستان نازنین اشک آتش واقعاً جای تبریک و تهنیت دارد.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">