اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

پشت پرده دستگیری گسترده طلاب عدالتخواه

سیدحمید مشتاقی نیا | شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۲، ۰۷:۳۶ ق.ظ


عصر چهارشنبه گذشته، پانزده تن از طلاب و روحانیون عدالتخواه قم که قصد داشتند روز بعد در اقدامی فرهنگی از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها تا مسجد جمکران را پیاده روی کرده و جملاتی از فرمایشات رهبر عزیز انقلاب مبنی بر ضرورت برخورد با مفسدان اقتصادی را حمل نمایند توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند. فردای آن روز یعنی عصر روز پنج شنبه نیز در حالی که دوازده - سیزده نفر دیگر از طلاب در حال حرکت به سمت مسجد مقدس جمکران آنهم بدون حمل هیچ شعار و پلاکاردی بودند با حمله گازانبری نیروهای امنیتی – البته این بار تحت لوای شعار مضحک اعتدال – مواجه گردیدند. ده تن از این طلاب بازداشت شدند تا شمار روحانیون عدالتخواه دستگیر شده به عدد 25 برسد. در اقدامی عجیب، تلفن همراه طلاب نیز موقتاً توسط نیروی انتظامی ضبط گردید و موقع آزادی برخی از بازداشت شدگان به آنان عودت داده نشد.

برخی رسانه های معاند با تمسک به این اقدام دادگاه ویژه روحانیت، فرصت برای القای شکاف در جامعه دینی را مغتنم شمرده و این گونه وانمود کردند که جمهوری اسلامی حتی تحمل شنیدن انتقاد از حامیان خود را نیز ندارد. در این خصوص دو نکته را بیان می کنم:

1- دعوای بین روحانیون عدالتخواه که خود را از پیشمرگان انقلاب اسلامی و ولایت فقیه می دانند با برخی مسئولان قضایی به خصوص در حوزه ویژه روحانیت، یک اختلاف نظر درون خانوادگی و بین فرزندان حقیقی نظام مقدس اسلامی است. ما دادگاه ویژه روحانیت را پرچمدار مقابله با فساد احتمالی معدود روحانیون فریب خورده و دنیازده دانسته و حمایت از این تکلیف ارزنده را بر خود واجب می دانیم. از این منظر اختلاف بین نیروهای انقلاب به هیچ وجه ربطی به بدخواهان اسلام و ولایت ندارد. اگر وجود برخی برداشت های اشتباه و گاه تنگ نظرانه و به دور از تدبیر ممکن است در لایه هایی از سطوح میانی این نهاد مقدس به چشم بخورد ولی ما افتخار می کنیم که ریاست این مجموعه با یکی از وارسته ترین نیروهای خدوم انقلاب یعنی حجت الاسلام رئیسی است که الحق یکی از ذخایر گرانبهای نظام اسلامی محسوب می شوند. مشکل به وجود آمده که بررسی زوایای پنهان و پیدای آن نیاز شدید دادگاه ویژه روحانیت به حضور نیروهای نخبه و با کیاست در آن مجموعه را اثبات می کند، مسئله ای کاملاً داخلی بوده و به زودی با آزادی سریع همه طلاب بازداشت شده و عذرخواهی مقصران اصلی این واقعه ناگوار، جبران خواهد شد. خدا می داند در عرصه پیکار با دشمنان قسم خورده اسلام ناب، پیوند برادری هر دو طیف حامیان نظام ( اعم از جان برکفان انقلاب و کارمندان نظام ) هرگز گسستنی نخواهد بود.

2- گانگستر بازی در دستگیری روحانیون بسیجی از نظر موقعیت زمانی در بدترین شرایط ممکن صورت گرفت. بررسی کارشناسان فرا استانی نشان می دهد که تصمیم در برخورد عجولانه با مخالفان مفاسد اقتصادی از ناحیه ای غیر از نهادهای قضایی اتخاذ گردیده و به بیان دیگر باید گفت صادر کنندگان حکم بازداشت طلاب عدالتخواه، ناخواسته در پازل جریان مدعی اعتدال قرار گرفته و بازی پر حاشیه ای را آغاز کرده اند. هنوز از خاطر نبرده ایم که توزیع سبد کالا در خوشبینانه ترین حالت ممکن، با کج سلیقگی مسئولان امر در ایام سالگرد پیروزی انقلاب صورت گرفت که فضایی استثنایی را برای تخریب وجهه مقتدر و مستقل نظام اسلامی در سطح بین المللی فراهم آورد. سوءاستفاده صدها رسانه ضدانقلاب و ادعای آنان مبنی بر وجود بحران اقتصادی در ایران آنهم تا سر حد گرسنگی و قحطی و... دلسوزان نظام را بر آن داشت تا انگیزه این اقدام بدموقع و مشکوک دست اندرکاران توزیع سبد کالا را با دقت مورد بازبینی قرار دهند.

اکنون درست در زمانی که پس از سفر ضد حکومتی اشتون به تهران و میدان داری مغرضانه بان کی مون، ادعای نقض حقوق بشر توسط نظام اسلامی در صدر توطئه های تبلیغاتی و باج خواهانه دشمنان ایران اسلامی قرار گرفته است برخورد شدید و فاقد تحلیل با مخلص ترین نیروهای وفادار نظام، مجالی برای نشر ادعاهای ضدایرانی توسط عناصر خودفروخته وابسته به دشمن را فراهم آورده است. به نظر می رسد ضروروی است نهادهای مسئول نسبت به واکاوی انگیزه های مشکوک وقوع این دستگیری ها که منجر به تهبه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های معاند گردید حساسیت نشان داده و به منظور برخورد با عوامل تصمیم گیر این حادثه دشمن شاد کن، به سرعت وارد عمل شوند.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">