اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

فرزند امام جواد علیه السلام را در قم زیارت کنید

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۷:۳۷ ق.ظ


بعضی امامزادگان بزرگوار مدفون در ایران، فرزندان بلافصل ائمه علیهم السلام هستند و به همین دلیل از ارج و قرب بیشتری نزد مسلمانان برخوردارند. حضرت معصومه سلام الله علیها و احمد بن موسی ( شاهچراغ ) از این جمله هستند.

یکی دیگر از این امامزدگان جناب موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد علیه السلام در شهر مقدس قم است که مورخین، سادات رضوی ایران را از نسل این بزرگوار می دانند.

موسی مبرقع در محله چهل اختران واقع در خیابان آذر قم مدفون است. در کنار مزار این امامزاده پیکر صد و بیست تن از سادات و نوادگان ایشان نیز مدفون است و از همین روی به این مکان، چهل اختران گفته می شود. متأسفانه آنقدری که زوّار عرب زبان به این مکان شریف رفته و نسبت به زیارت این امامزاده اهتمام دارند ایرانی ها حضور کمتری داشته اند.

نقل شده است که آیت الله بهجت نیز در زیارت جناب موسی مبرقع مداومت داشته اند. فاصله زیارتگاه چهل اختران تا حرم مطهر حضرت معصومه، چندان زیاد نیست و با حداقل کرایه تاکسی نیز می توان برای زیارت رفت؛ اما شناخت اندک بسیاری از ساکنان و مسافران شهر مقدس قم باعث شده که توجه کمتری نسبت به این مکان شریف صورت بگیرد.

فردا شنبه سالروز وفات موسی مبرقع است. انشاءالله آنهایی که در قم حضور دارند در تکریم برادر امام مظلوم شیعه، حضرت علی النقی علیه السلام سنگ تمام خواهند گذاشت.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">