اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

در بندر دیلم چه خبر است؟

سیدحمید مشتاقی نیا | دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۰۳:۰۸ ب.ظ

IMAGE635271525367363276

به قلم محمدحسین جعفریان: طی هفته گذشته در «بندر دیلم» خبرهایی شده و عده‌ای مدعی عدالتخواهی را به آنجا کشانده که «طلبه سیرجانی» نیز در بین آنهاست.

گویا جوانی را که او نیز مدعی است معترض ویژه خواری‌ها و سوءاستفاده از بیت المال بویژه در ماجرای عجیب قاچاق سوخت است و در این باب حرفهایی زده، به جای جلسه گذاشتن و شنیدن حرفهایش، زندانی کرده‌اند. شاید هم جلساتی گذاشته‌اند و به ثمر نرسیده. این جرقه‌ای شد تا دیگر جوانان چون او که به نقایص موجود در آن شهر باور داشتند، از نقاط مختلف راهی بندر دیلم شوند.

آنها مدعی‌اند بخشی از قاچاق سوخت به صورتی عجیب توسط ماشینهای سواری‌ای انجام می‌شود که صندلی‌ها و صندوق عقبها را کمپلت تخلیه و به مخزن بدل کرده‌اند، مخزنهای گاه هزار لیتری و بیشتر. می‌گویند رسماً و بی هیچ ترس و هراسی در روز روشن بدون پلاک، کاروانی و زنجیروار، با سرعتهای سرسام آور در سطح شهر حرکت می‌کنند و گازوییل این مخزنها را در ساحل دریا، آشکارا از راه لوله و شیلنگهای بزرگ به مخازن شناورهای کوچک و بزرگ روی آب می‌فرستند تا در عراق به قیمت گزاف و چند برابر بفروشند و پول بادآورده بیت المال را میان خود تقسیم کنند و به جیب بزنند. آنها مدعی‌اند برخی مسؤولان محلی آنجا تنها تماشاگرند و این را به ارتباطات دوستانه و نزدیکشان با برخی متهمان قاچاق سوخت نسبت می‌دهند و… .

باری، این دوستان مدعی‌اند اسناد و مدارک کافی دارند که در آنجا از جیب ملت ایران دزدی می‌شود.

خب! قاچاق سوخت هم که در سواحل جنوب و مرزهای جنوب غرب و شرق، ماشاءا… به اذعان برخی از خود مسؤولان سر به فلک می‌زند. روزی نیست که خبری از کشف یک انبار ساحلی که مستقیم برای انتقال این ثروت مردم از زیرزمین به دریا لوله کشی شده است، نشنویم. می‌دانید چه خسارت هولناکی از این دله دزدی‌ها به دوش اقتصاد این مملکت و در نهایت این ملت می‌افتد؟ بدیهی است وقتی کار تا این حد گسترده، سازمان دهی شده، با تجهیزات مفصل و گاه کیلومترها لوله‌کشی در ساحل و دریا انجام می‌شود، نباید از دید زحمتکشان و مرزبانان آبی ما مخفی بماند؛ البته آنها هم مشکلات خود را دارند. صدها کیلومتر سواحل گسترده و گاه دورافتاده و صعب العبور و تعدادی اندک نیرو و البته اندک و محدودتر از آن امکاناتشان، لذا نمی‌توان کسی را بسادگی متهم کرد. با این حال همه ما ایرانی‌ها باور داریم تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها. خاصه که اخبار این سوخت دزدی‌ها در آن مناطق، شده سرجهاز اخبار رسانه‌های ما.

پس چرا به جای آنکه طرف را دستگیر و زندانی کنند و هر کار دیگر، قبل از آن مسؤولان دلسوز ارشد محلی، او را نمی‌خواهند تا دلایلش را بشنوند و کاری کنند. چرا حالا که عده‌ای برای کمک به او رفته‌اند آنجا کسی از مرکز سراغ بندر دیلم را نمی‌گیرد تا ببیند اصل ماجرا چیست؟ اگر اینها دروغ می‌گویند که دستجمعی یک بار برای همیشه بگیرند و رسوایشان کنند، اگر راست می‌گویند پس چرا برای دفاع از بیت المال کسی را راهی زندان می‌کنند؟ چرا متخلفان گوشمالی نمی‌شوند؟

مشکل من با این سکوت و فقط تماشا کردن است. سایت آن بچه‌ها هم که الان از دسترس خارج شده! شما را به خدا یکی بگوید در این مملکت خاصه در بندر دیلمش چه خبر است؟

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">