اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

سخنرانی آتشین در انصار حزب الله تبریز

سیدحمید مشتاقی نیا | سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳ ق.ظ


... باید در لایه های مختلف جامعه عدالت حاکم شود، در این مرحله ما ضعف داریم.

 

علتش هم این است که در یاری ولایت کم گذاشتیم،  ما منویات ولی امرمان را خوب محقق نکردیم. لذا به همان اندازه که ما از تحقق منویات ولایت، عقب ماندیم به همان اندازه از عدالت دور شدیم، هرچه بتوانیم در جامعه و در کل عالم، حرف ولی خدا را حاکم کنیم، به عدالت نزدیکتر شده ایم. اصلا عدالت یکی از شئون ولایت است وهیچ جای دیگری هم عدالت به دست نمی آید.

 

هرکسی که می خواهد از کانال غیر ولایت عدالت خواهی کند یا نمی فهمد و یا دارد خودش را به نفهمی می زند و جامعه را به انحراف می کشاند والا عدالت غیر از کانال ولایت اصلا معنا ندارد و ممکن نیست و عین بی عدالتی است....

(ادامه مطلب را بخوانید)

بسمه تعالی

 

به گزارش سایت یاران خراسانی حدود یک ماه پیش طلبه سیرجانی و طلبه کلیبری به همراه بعضی از دوستان عدالتخواه به تبریز سفر کرده و زمینه های راه اندازی نهضت عدالتخواهان ولایتمدار در شهر تبریز را آماده نمودند؛ بچه های حزب الله تبریز بسیار مهمان نوازی کرده و از هیچ کوشش و کمکی دریغ نکردند.

 

که این خود می تواند نوید بخش یک ارتباط و انسجام نیروهای ولایی وعدالتخواه در سر تا سر کشور باشد.

 

همچنین جمعی از عدالتخواهان ولایتمدار در دیداری صمیمی با رزمندگان و سرداران دوران دفاع مقدس ضمن تجلیل از مقام شامخ این رزمندگان از تجربیات و راهکارهای پیشنهادی این دلاور مردان عاشورایی استفاده نموده و دیدگاه های خود را در خصوص عدالتخواهی و مبارزه با ظلم و فساد ، با آنان در میان گذاشتند.

 

یکی از برنامه های مهم این سفر عدالتخواهانه همایش انصار حزب الله تبریز با موضوع “عدالتخواهی در  اردوگاه ولایت” بود که حجت الاسلام علیرضا جهانشاهی معروف به طلبه سیرجانی به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

 

بدون توضیح اضافه شما را به مطالعه متن این سخنرانی مهم دعوت می کنیم:

 

سخنرانی طلبه عدالتخواه سیرجانی در جلسه انصار حزب الله تبریز در تاریخ ۲۲ آذر ۹۲  :

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

قال مولانا امیرالمومنین : “کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا”

 

 دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم

چون موضوع بحث ما عدالتخواهی و مبارزه با ظلم است با این حدیث شریف شروع کردیم تا انشاالله به مدد آقا امیرالمومنین جلسه مبارکی داشته باشیم

 

قبل از هر چیز باید عرض کنم ما به دنبال این هستیم که امام زمان را بیاوریم. (صلوات حضار)

 

بنده در همان اثناء زیارت عاشورایی که خوانده شد، به ذهنم آمد این را عرض کنم که ما شیعیان این همه برای امام حسین علیه السلام عزاداری می کنیم و این همه عشق امام حسین را داریم و آرزو می کنیم ای کاش بودیم در کربلا تا امام زمانمان را یاری کنیم و نگذاریم حجت خدا تنها بماند، این را ما باید بکشانیم تا الان و محدود نکنیم در همان کربلای ۶۱ هجری و فقط عزاداری کنیم، البته آن هم خیلی ارزش دارد و باید باشد و مقدمه ساز تمام حماسه آفرینی های بعد از عاشورا بوده  اما وقتی این مسئله تکمیل می شود که بتوانیم امروز وظیفه خودمان را در قبال امام زمانمان درست انجام دهیم همان طور که ما  از مردم کوفه ناراحتیم و آنها را لعن می کنیم که چرا امام زمان خود را  تنها گذاشتند باید امروز به خودمان نهیب بزنیم که آیا  ما امام زمانمان را تنها نگذاشته ایم؟!

 

و ببینیم ما در قبال ایشان چه وظیفه ای داریم؟

 

بنده به عنوان یک طلبه کوچک عرض می کنم باید مهم ترین دغدغه زندگی ما هر روز و هر ساعت، از صبح زود که بیدار می شویم تا شب که می خوابیم، امام زمان باشد.

 

اصلا باید جلساتی داشته باشیم و موضوع بحث این باشد که  چکارکنیم امام زمانمان را بیاوریم؟ به طور جدی و به طور عملیاتی  نه فقط شعاری و نه فقط به عنوان یک آرزو.

 

واقعا بنشینیم و برنامه ریزی کنیم، ببینیم برای اینکه امام زمان را از پشت پرده غیبت بیرون بیاوریم چه باید کرد؟

 

 همه ما قبول داریم که امام زمانمان در زندان غیبت قرار دارند، اما نشسته ایم و مشغول زندگی معمولی خودمان هستیم.

 

واقعا احساس بکنیم امام زمان الان در زندان است و منتظر یاری شیعیانش می باشد. منتظر این است که شیعیانی قیام کنند برای آوردن امام زمانشان. البته ما معتقدیم این قیام سالهاست شروع شده است ، از سال  ۴۲ هجری شمسی  شیعیان به رشدی رسیدند که قیام کردند برای یاری امام زمان، برای یاری دین خدا و دور یک نائب امام زمان جمع شدند، مرجع تقلید خودشان را یاری کردند و این انقلاب الهی به پیروزی رسید.

 

این اولین قدم بود، انقلاب اسلامی ایران اولین پله ای است که باید طی می شد تا ما به ظهور امام زمان برسیم. ولی نباید متوقف در همین جا بمانیم و احساس کنیم که ما کار خودمان را کردیم و برویم مشغول زندگی عادی خودمان بشویم، نه، ما همواره باید احساس کنیم در متن انقلاب قرار داریم و این مسیر را باید طی کنیم تا ظهور امام زمان، ما وقتی خیالمان یک ذره راحت می شود که ببینیم اذن ظهور صادر شده و امام زمان از کعبه ظهور فرموده وتازه اون موقع اول کار است. آن موقع شروع یک حرکت مبارک است به رهبری و مدیریت مستقیم خود امام زمان ارواحنافداه.

 

ولی قبل از آن تا وقتی که امام زمان تشریف نیاورده اند، خود ما نقش اصلی را داریم البته پشت سر رهبر عزیزمان، پشت سر نائب امام زمان.

 

خب ما در بحث یاری امام زمان که هدف اصلی  و آرمان نهایی این نهضت است، چه کار باید بکنیم؟

 

الان در کل دنیا کارهایی که انجام می شود خیلی با ارزش است:

 

دعاهایی که برگزار می گردد، جلسات سخنرانی ای که انجام می شود، معرفت افزایی ای که می شود، همه این کارها یاد امام زمان را در کل جهان گسترش می دهد، اینها همه مقدمات ظهور و شرائط تحقق امر فرج امام زمان است.

 

و اما  برای رسیدن به این هدف مقدس، ما چکار می توانیم بکنیم؟ و چه کاری را واجب تر می دانیم؟

 

چون می دانید ظهور امام زمان همان طور که اهل بیت (علیهم السلام) فرموده اند ؛ تعجیل و تاخیر دارد.

 

تلاش مومنین، تلاش شیعیان و یاران واقعی امام زمان، ظهور را نزدیک کرده و کم کاری ها و تنبلی ها و غفلت ها ظهور را به تاخیر می اندازد.

 

اصل ظهور، جزو وعده های حتمی الهی است ؛ اصلا تمام فلسفه آفرینش مبتنی بر ظهور امام زمان است و اگر قرار بود تاریخ بشریت به ظهور ختم نشود، بیهوده بود.

 

پس اصل ظهور امام زمان حتما اتفاق خواهد افتاد و منوط به هیچ شرطی نیست.

 

اما نزدیکی و دوریش و تعجیل و تاخیرش منوط به یاری یاوران امام زمان است ، وابسته به همت شیعیان است.

 

خب ما برای اینکه هرچه زودتر امام زمان را بیاوریم و انسان ها را از تمام این گرفتاری ها نجات دهیم، چه کار باید بکنیم؟

 

بنده عرض می کنم مهم ترین کاری که ما باید برای یاری امام زمان و نزدیک کردن ظهور انجام دهیم، یاری نائب ایشان است.

 

این که ما هنوز درگیر این هستیم که این آقا  یا آن آقا چه می گوید؟

 

اینکه یکی می آید مهم ترین رکن تفکر شیعه را که ولایت است در مهد ولایتمداران و غیرتمندان، زیر سوال می برد.  پس معلومه ما خیلی عقب موندیم، باید خیلی جلو برویم تا  کسی جرئت نکند در این کشور شیعه، اساسی ترین رکن تفکر شیعه را که ولایت است تضعیف کند. اون کسی که گفته خطر امروز، خطر استکبار و استعمار نیست، خطر استبداد است، خیلی حرف بدی زده .

 

ما نمی خواهیم وارد این بحث ها شویم ما در  “نهضت عدالتخواهان ولایتمدار” اصلا کاری به مسائل سیاسی جناحی نداریم واصلا شأن این کار را بالاتر از این می دانیم که بخواهیم وارد این بازی های سیاسی بشویم ولی واقعا تاسف می خوریم از این که بعد از این همه سال، بعد از این همه مجاهدت، بعد از این همه خون شهید، هنوز بعضی ها درصدد تضعیف ولایتند  نه تقویت ولایت.

 

خب ما به این نتیجه رسیدیم که برای یاری امام زمان، برای نزدیک کردن ظهور، باید ولی فقیه زمان را یاری کنیم تا انشاالله از این کانال بتوانیم به امام زمان برسیم.

 

هرکسی هم به اندازه سهم و توان خودش، هیچ کس ادعا نمی کند که من به تنهایی یا ما به تنهایی این کار را می کنیم، نه، همه سهم دارند اما هر کسی به اندازه توان خودش باید تلاش کند ما هم به اندازه توان اندک خودمان از خدا خواسته ایم که ما را در این راستا قرار دهد.

 

خب یاری ولایت ببینیم به چیست؟

 

اگر ما می خواهیم  نائب امام زمان را یاری کنیم چه کارهایی باید بکنیم؟ ممکن است نظرات و یا تعابیر مختلف باشد، ما این را عرض می کنیم که یکی  از مهم ترین مصادیق یاری ولایت این است که نگذاریم حرف ایشان زمین بماند.

 

و ما به این نتیجه رسیده ایم که مهم ترین حرف و خواسته ایشان “مطالبه عدالت” است، عدالت خواهی و تحقق عدالت اجتماعی یکی از مهم ترین خواسته های آقا در طول ۲۴ سال گذشته است.

 

و متاسفانه تا آنجایی که ما تحقیق و بررسی کردیم در میان تمام مطالبات ایشان،  بحث “عدالت” بیشتر از همه زمین مانده است .

 

شاید آقا در هیچ موضوعی اینقدر گلایه نکرده اند؛

 

 در بحث تولید علم، در بحث جنبش نرم افزاری، در بحث پیشرفت های نظامی و دفاعی و سایر دست آوردهایی که نظام ما در طول سی سال اخیر داشته، مقام معظم رهبری بسیار امیدوارانه و رضایتمندانه صحبت می کنند. و نه فقط ایشان، بلکه مجامع بین المللی نیز این را اعلام کرده اند که ایران در پیشرفتهای علمی، در کل منطقه، رتبه اول را دارد.

 

 در مسائل نظامی و دفاعی پیشرفت هایی کرده ایم که حتی دشمنان ما تعجب می کنند .

 

حالا بماند که متاسفانه بعضی از آقایان یا مرعوبند، یا خدایی ناکرده خائنند و می آیند یک باره تمام تلاش عزیزانی را که سالها در حوزه دفاعی کار کردند و بازدارندگی ایجاد کردند تا دشمنان ما نتوانند چپ نگاه کنند به این مملکت شیعه، می آیند یک باره این زحمات را بر باد می دهند و  اعلام می کنند ؛ “آمریکا می تواند با یک بمب، سیستم دفاعی ما را نابود کند!!”  این بماند.

 

این ها یا مرعوبند، تعارف هم نداریم هرکه هست بسیار اشتباه کرده، یا ترسیده یا خائن است یا حداقل اینکه بگوئیم شعورش به اینجاها نمی رسد .

 

ما در همه زمینه ها به فضل خدا پیشرفت کرده ایم.

 

اما متاسفانه پاشنه آشیل و نقطه ضعف نظام ما، بحث عدالت اجتماعی است.

 

در بحث عدالت، ما شرمنده ایم.

 

ما؛ یعنی کسانی که دلسوز نظامند، کسانی که می خواهند این نظام الگو شود برای کل دنیا، وقتی می رسیم به مقوله عدالت، می بینیم اینجا خیلی ضعف داریم.

 

درست است که نسبت به جاهای دیگر جلو هستیم، ما مقایسه نمی کنیم با کشورهای دیگر، آنجا عین بی عدالتی است، اصلا اساس نظامشان بی عدالتی است و مقایسه نمی کنیم با قبل از انقلاب، طاغوت اصلا اساس بی عدالتی است، اولین حقی که وجود دارد در کل عالم و اولین عدالتی که برقرار می شود همین است که “ولی خدا” حاکم باشد، این که “ولایت فقیه” حاکم شده در این مملکت این اساس عدالت است.

 

چون عدالت یعنی “وضع الشی فی موضعه”  قرار دادن هر چیزی در جای خودش، خب مهم ترین چیزی که باید در جای خودش قرارگیرد، همین است که ولی خدا حاکم باشد.

 

و هرکس دیگری در جایگاه حکومت قرارگیرد، باطل و ظالمانه و طاغوت است. درتمام عالم حکومت بر انسان ها حق خداست که این حق، به ولی خدا یعنی امام معصوم و در عصر غیبت به نائب امام زمان یعنی ولی فقیه تفویض شده است. لذا اولین قدم در راه تحقق عدالت در کل عالم، استقرار نظام ولایت فقیه است.

 

 و انشاالله وقتی به ظهور امام زمان ختم شود به آن نقطه متعالی خودش می رسد.

 

اما  متاسفانه در مراتب بعدی عدالت، ما عقب هستیم. باید در لایه های مختلف جامعه عدالت حاکم شود، در این مرحله ما ضعف داریم.

 

علتش هم این است که در یاری ولایت کم گذاشتیم،  ما منویات ولی امرمان را خوب محقق نکردیم. لذا به همان اندازه که ما از تحقق منویات ولایت، عقب ماندیم به همان اندازه از عدالت دور شدیم، هرچه بتوانیم در جامعه و در کل عالم، حرف ولی خدا را حاکم کنیم، به عدالت نزدیکتر شده ایم. اصلا عدالت یکی از شئون ولایت است وهیچ جای دیگری هم عدالت به دست نمی آید.

 

هرکسی که می خواهد از کانال غیر ولایت عدالت خواهی کند یا نمی فهمد و یا دارد خودش را به نفهمی می زند و جامعه را به انحراف می کشاند والا عدالت غیر از کانال ولایت اصلا معنا ندارد و ممکن نیست و عین بی عدالتی است.

 

ما ان شاالله می خواهیم در حد توان اندک خودمان برای یاری ولایت که در واقع یاری امام زمان است، عدالتخواهی کنیم، تلاش کنیم هر کجا ظلم هست جلویش گرفته شود و عدالت برقرار شود.

 

 البته بحث عدالت خیلی گسترده است، ابعاد مختلفی دارد و کتاب های زیادی نوشته شده در این موضوع.

 

عدالت از آن بحث هایی است که آقا امیر المومنین درباره اش فرموده اند:

 

“الحق اوسع الاشیاء فی التواصف  و اضیقها فی التناصف”

 

حق و عدل از آن مطالبی است که اگر بخواهی توصیفش کنی، درموردش سخنرانی کنی، کتاب بنویسی، خیلی می شود قلم فرسایی کرد و مدعیان زیادی دارد، حتی آن کسانی که خودشان عین بی عدالتی هستند نیز درباره عدالت، خوب حرف می زنند.

 

مثلا ببینید آمریکا که عین ظلم و استکبار است، شده سردمدار دفاع از حقوق بشر!

 

اما “اضیقها فی التناصف” وقتی پای عمل می آید، عدالت سخت می شود.

 

 بنده هم نیامده ام اینجا درباره عدالت سخنرانی کنم.

 

بنده یک طلبه کوچکی هستم که خدا لطف کرد و ما افتادیم در مسیر عدالتخواهی وامیدواریم به فضل خدا بتوانیم نهضت عدالتخواهی راه بیاندازیم.

 

ببینید آقا فرموده اند: بنده نهضت عدالتخواهی را مطرح کردم ، فضایی در کشور به وجود آمد و جوان های ما به این مسئله علاقه مند شدند

 

ما هم می خواهیم انشاالله این حرف آقا را محقق کنیم البته همان طور که خود آقا فرموده اند:

این معنایش این نیست که ما از اول انقلاب نهضت عدالتخواهی نداشته ایم، چرا، انقلاب بر پایه عدالت است اما این تجدید مطلعی شد و روحی تازه در جوانان به وجود آورد و همت آنها را برانگیخت.

 

ما هم به سهم خودمان می خواهیم یک بعد از عدالت را پیگیری کنیم و یک نهضت عدالتخواهی راه بیندازیم، انشاءالله

 

بحث عدالت یکی از مهم ترین بحث ها و خواسته های آقاست، ببینید:

امروز مهم ترین حرف نظام اسلامی عدالت است؛ امروز ما می خواهیم عدالت اجرا شود؛ همه تلاش ها و مجاهدت ها برای این است که در جامعه عدالت تامین شود

که اگر عدالت تامین شد حقوق انسان و کرامت بشری هم تامین می شود

و انسانها به حقوق و آزادی خود هم می رسند، بنابراین عدالت محور همه چیز است.

 

 

 

آنهایی که گفتمان خودشان را در این سال های اخیر بحث آزادی قرار دادند یا بحث های دیگر، این ها باید بدانند که تمام این ارزش ها وقتی محقق می شود، آزادی واقعی، حقوق انسان ها وکرامت انسان وقتی تامین می شود که ما بتوانیم عدالت را برقرارکنیم.

 

والا اگر بی عدالتی باشد، تبعیض باشد، هیچ کس راضی نیست و به هیچ ارزش دیگری نمی توانیم دست پیدا کنیم.

خب در بحث نهضت عدالتخواهی،

ما می خواهیم ان شاء الله این نهضت، یک حرکت واقعی و عملیاتی باشد نه اینکه صحبت از عدالت بکنیم ولی در عمل هیچ اقدامی انجام ندهیم.

 

ببینید ما در اطلاعیه “نهضت عدالتخواهان ولایتمدار”  عرض کرده ایم:

ما قصد داریم با توکل برخدای بزرگ و امید به عنایات ائمه اطهارعلیهمالسلام تحت پرچم ولایت مطلقه فقیه و با استفاده از ظرفیتهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و در چارچوب شرع و عقل و قانون و مصالح نظام، با ظلم و فساد مبارزه کرده و از مظلومان حمایت کنیم.

«ما می خواهیم ظلم در جامعه نباشد.»

این جمله کوتاه، آرمانی بزرگ است که بارها و با بیانهای مختلف از سوی ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالیمطرح شده و ما باید تمام توان و تلاشمان را برای تحقق و برزمین نماندن آن به کار گیریم.

آری ما برای “یاری ولایت” و “مبارزه با ظلم و فساد” قیام کرده ایم.

ما می خواهیم در حد توان خود از مظلومان عالم دفاع کنیم.

ما آرزو داریم به مدد خدای متعال، تحت پرچم ولایت مطلقه فقیه، امام زمانمان، آن عدالت گستر نهایی وکلید واقعی حل مشکلات عالم را یاری رسانیم.

  ان شاء الله

 

همین جا یک نکته ای را عرض کنم و تاکید می کنم این بحث ، سیاسی و جناحی نیست بلکه یک بحث کاملا اعتقادی است .

 

این تعبیر “کلید حل مشکلات”، بنده را به یاد مطلبی انداخت:

 در روایات آمده هیچ کس قبل از ظهور امام زمان ارواحنا فداه نمی تواند عدالت را به معنای حقیقی و کاملش محقق سازد و نمی تواند مردم را راضی کند.

 

 هر کسی ادعا کند که من می توانم مشکلات و گرفتاری های مردم را برطرف کنم،  خدا زمینه را برایش فراهم می کند تا بیاید و ثابت شود که نمی تواند.

 

 بنده معتقدم در این سال های بعد از انقلاب کسی که بیشتر از همه ادعا کرده و بیش ترین وعده را داده است جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم فعلی مان می باشد،  تا آن جا که کلید از جیب خودش در آورد ، این کار خیلی معنا دارد یعنی خود را به عنوان منجی و مشکل گشای جامعه معرفی کرد. بنده  معتقدم تاکنون هیچ کس چنین ادعایی نداشته است.

 

و اسم دولت هم که دولت تدبیر و “امید” است.

 

 این مطلب را به عنوان یک بحث اعتقادی مطرح می کنم، چه آقای احمدی نژاد، چه آقای روحانی و چه آقای جلیلی یا هرکس دیگری این کار را می کرد، بنده همین عقیده را داشتم.

 

وقتی کسی بیاید خودش را به عنوان حلال مشکلات معرفی کند و اسم دولتش را بگذارد “دولت امید”، بنده اعتقادم این است که این ناامیدکننده ترین دولت خواهد بود.

 

 البته امیدوارم این اتفاق نیفتد و آقای روحانی موفق بشود و با موفقیتش بتواند به ظهور امام زمان کمک کند.

 

واقعا هم دعا می کنم،  در این مسجد، در این خانه خدا دعا می کنم و خدا شاهد است که حقیقتا دعا میکنم بتوانند موفق شوند در اهداف درستشان، در این که ولایت را یاری کنند.

 

همین جا خاطره ای عرض کنم؛ در زندان اوین که بودیم یکی از زندانی ها دید که من دارم برای یکی از کسانی که ما را زندان کرده، دعا می کنم، برای او خیر خواهی می کنم، گفت اون آقا تو را زندان کرده برایش دعا می کنی؟ بنده گفتم: من حتی برای رئیس جمهور آمریکا هم دعا می کنم البته دعا می کنم که هدایت شود، گفتم چقدر باارزش است که همین فردا رئیس جمهور آمریکا شیعه بشود، پشیمان شود از راهی که تا بحال رفته و هدایت بشود به راه راست.  هر کسی در هر کجای دنیا هدایت شود و در خط ولایت قرارگیرد چقدر ارزش دارد، آنهم  نه  بخاطر این که کمک می کند به شیعه، نه،  آن انگیزه اصلی که من برایشان دعا می کنم بخاطر نجات خودشان است، باور کنید بنده حقیر در حد کوچکی خودم دلم می سوزد که چرا یک انسان در راه انحراف و باطل قرار دارد و مطیع ولایت نیست.

 

ما آرزو داریم و دعا میکنیم همه انسان ها، ولایت نائب امام زمان را بپذیرند و هدایت شوند.

 

و بنده هم همین جا دعا می کنم که همه دولتمردان ما ، همه مسئولین ما در خط ولایت باشند و موفق شوند، اگر دولت آقای روحانی بتواند به امام زمان خدمت کند و بتواند یاریگر ولایت باشد که امروز در نائب امام زمان، مقام معظم رهبری متجلی است، ما دستشان را می بوسیم، ولی خدایی ناکرده اگر بخواهند  به گونه ای حرکت کنند که نتیجه اش تضعیف ولایت باشد، خب ما دیگه چه ارادتی داشته باشیم؟

 

پس اگر دولتمردان ما موفق شدند که چه بهتر ، اگر موفق نشدند ناراحت نباشید و از یک جهت خوشحال باشید. ظاهرش ناراحت کننده است و ما دوست نداریم این آقایان موفق نشوند امیدواریم در خدمت به نظام و خدمت به ولایت و خدمت به مردم موفق شوند.  اما اگر موفق نشدند و چند سال دیگر مردم را ناامید کردند این می تواند نویدبخش ظهور امام زمان باشد چون ناامیدی و یأس از کسانی که ادعا میکنند، جزو  شرایط ظهور است .

 

مردم دنیا هر چه زودتر بفهمند کلید حل مشکلات فقط در دست خود آقاست، زودتر امام زمان را طلب می کنند.

 

همین جا نکته دیگری را عرض کنم و آن اینکه فرمول و راه حلی که امام زمان می آید و مشکلات مادی و اقتصادی مردم را حل می کند چیست؟

 

بنده به این نتیجه رسیده ام که مشکل اقتصاد، یک راه حل ساده دارد ؛ مشکل اقتصاد وقتی حل می شود که هیچکس به اقتصاد فکر نکند، نه مردم ، نه مسئولان و نه کارشناسان.

 

یعنی این که مسائل اقتصادی و دنیوی و مسائل مربوط به شکم اصلا برای کسی دغدغه نباشد.

 

الان متاسفانه مهم ترین دغدغه انسان ها در کل دنیا مسئله شکمشان است، یعنی انسان این قدر پست شده؟

 

این قدر سطح انسان آمده پایین که مهم ترین دغدغه اش شده دنیای او؟

 

این که تربیت الهی نیست، این که هدف انبیا نیست.

 

امام زمان ارواحنا فداه که تشریف بیاورند خیلی ساده این مشکل را حل می کنند .

 

انسان ها را “انسان” می کند، “با تقوا” می کند، “عادل” می کند، وقتی چنین شد مشکلات بشر خود به خود حل خواهد شد، نیازی به فرمول های پیچیده نیست، خودشان حق را رعایت می کنند، هیچ کس حرص نمی ورزد، هیچ کس ظلم نمی کند و…

 

 یک خاطره دیگر بگویم از زندان؛ بنده حدود ۶ سال پیش یعنی سال ۸۶ ، پنجاه روز در زندان شهاب کرمان بودم.

 

یک روز یک آقایی به من گفت: واقعا برای من معما شده که امام زمان چگونه عدالت را برقرار می کند؟ من گفتم: خیلی ساده است.

 

گفت چه طور؟ گفتم : امام زمان مردم را “آدم” می کند، از این “گرگ بودن” در می آیند و “باتقوا” می شوند،

 

وقتی باتقوا شدند، وقتی انسان شدند، دیگر نیازی به اجرای عدالت نیست، عدالت وقتی نیاز به مجری دارد که همه می خواهند برای خودشان یک چیزی را کسب کنند بعد یک  کسی می آید بین همه به عدالت رفتار می کند.

 

ولی وقتی انسان ها اصلا در فکر خودشان نباشند و بیش از اینکه به فکر خودشان باشند به فکر دیگرانند یعنی ایثارگرند، گذشت دارند، عشق به دیگران دارند، عشق به خدمت دارند، در آن صورت نیازی به اجرای عدالت نیست، به جای عدالت، احسان وجود دارد در آن جامعه ، ایثار وجود دارد.

 

اوایل انقلاب چرا انقدر فضا نورانی بود؟ در آن دوران جنگ و در آن دوران تحریم ها و … اما مردم راضی تر بودند چون یک فضایی ایجاد شده بود که کسی به خودش فکر نمی کرد. آن شور انقلابی  وشور جنگ به گونه ای بود که هرکسی به فکر دیگری بود.

 

خب وقتی آدم ها اینگونه باشند خیلی از مشکلات حل می شود.

 

البته سختی کار در همان بخش اول است یعنی تربیت انسان ها به همین سادگی نیست و فقط امام زمان ارواحنا فداه می تواند همه دنیا را مومن و متقی کند اما وقتی این اتفاق افتاد، یعنی انسان ها تربیت شدند، تحقق عدالت نیاز به فرمولهای پیچیده و سخت ندارد.

 

آری ما آرزو داریم به مدد خدای متعال، تحت پرچم ولایت مطلقه فقیه، امام زمانمان، آن عدالت گستر نهایی وکلید واقعی حل مشکلات عالم را یاری رسانیم.   ان شاء الله.

 

 

 

به هر تقدیر ما به دنبال این هستیم که اگر خدا بخواهد یک نهضت عدالتخواهی راه بیندازیم تا از این طریق بیشترین خدمت را به امام زمان و نائب امام زمان ارواحنافداه انجام دهیم.

 

و فکر می کنیم کارهای خوبی میشود انجام داد و یک حرکت عدالتخواهانه مردمی شکل داد.

 

متاسفانه تصور اکثریت مردم این است که فقط باید مسئولین کاری بکنند  ، اونها باید یک اقدامی بکنند، بالاخره یک رئیس جمهوری بیاید و کاری بکند، یک تحولی ایجاد بکند.

 

در صورتی که ما معتقدیم در حوزه مسئولان همین که هست تکرار خواهد شد.

 

هر کسی بیاید همین است چون بیشتر از این ظرفیت ندارند

 

باید فاز دیگر جامعه که مردم هستند، فعال شوند.

 

 ما معتقدیم ولایت دو  بازو دارد:

یک بازوی ولایت، مسئولین هستند. اما بازوی اصلی ولایت، مردمند که تاکنون متاسفانه فعال نشده اند.

 

این که آقا فرموده اند:

“بسیجی باید در وسط میدان باشد تا فضیلت های اصلی انقلاب حفظ شود.”

خب کو؟

 

ماها کجا در وسط میدانیم؟ اینهمه ظلم و فساد وجود دارد در بین برخی مسئولین(متاسفانه) ولی ما هیچ نظارتی نداریم، امر به معروف و نهی از منکر نمی کنیم مسئولین را ، ما وسط میدان نیستیم، واقعا دوریم از این صحنه ها، الان هر کسی هر کاری بخواهد بکند می کند و کسی هم اعتراض نمی کند.

 

همه جا هم هست، ما که طلبه ایم و مثلا روحانی هستیم بعضی از ماها فاسدیم.

 

بنده معتقدم بهترین انسان ها و بدترین انسان ها عمدتا در دو جا هستند: روحانیون و  نیروهای اطلاعاتی!!

چون ما دو قشر قدرت و توان بالائی داریم، اگر با تقوا باشیم خدمت می کنیم و اگر بی تقوا باشیم خیانت می کنیم.

“اذا صلح العالم صلح العالم و اذا فسد العالم فسد العالم”  اگر یک عالمی صالح باشد کل عالم را صالح می کند و اگر عالمی فاسد باشد کل عالم را فاسد می کند و همین طور سایر نیروهای اثرگذار.

 

البته باید عرض کنم در بین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و  سایر مسئولین ، انسان های بسیار شریف و فداکاری وجود دارد که ما دست همه آنها را می بوسیم اما افراد خبیثی هم وجود دارد که باید در مقابل آنها ایستاد و آنها را امر به معروف و نهی از منکر کرد.

 

بعضی از مسئولین به جای خدمت به اسلام، خدمت به ارزشها و خدمت به مردم، متاسفانه خیانت می کنند، ظلم می کنند و بزرگترین خطر برای نظام همینها هستند، خب ما باید جلوی اینها بایستیم. بنده معتقدم می شود جلوی اینها ایستاد، فقط باید با هم باشیم، یک نیروی مردمی، حزب اللهی و ولایی ایجادکنیم، این یعنی همان چیزی که ما دنبالش هستیم یعنی “نهضت عدالتخواهان ولایتمدار”

 

و از همه عزیزان هم دعوت می کنیم هرکسی می تواند به اندازه توان خود ما را یاری کند.

 

ما بنا داریم ان شاالله یک ظرفیتی ایجاد کنیم، یک قوتی ایجاد کنیم برای این که هر کسی دارد ظلم میکند در مقابلش بایستیم و هر کسی مظلوم است از او دفاع کنیم که این عین جمله آقا امیر المومنین است:  “کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا” دشمن ظالم باشید و یاور مظلوم.

 

خدایا به آبروی اهل بیت، به آبروی آقا امام حسین (علیه السلام) به ما توفیق خدمت در مسیر ولایت را عطا بفرما. خدایا همه ما را عاشورایی بگردان، مقام معظم رهبری فرموده اند: “اگر همه ما عاشورایی باشیم زمینه برای ظهور ولی مطلق حق فراهم خواهد شد.”

 

عاشورایی بودن یعنی اگر ظلمی دیدی ساکت ننشینی، بی تفاوت نباشی

 

خدایا همه ما را عاشورایی کن. در ظهور آقا امام زمان تعجیل فرما.  قلب مقدس امام زمان را  از همه ما راضی و خشنود بگردان.  رهبر عزیزما را تا ظهور امام زمان و حتی بعد از ظهور، سالم و قوی و مقتدر حفظ فرما. انشاالله این پرچم هر چه زود تر به دست باکفایت رهبر عزیزمان که در میان این همه گرگ در عالم که همه دندان تیز کرده اند این نظام را نابود کنند ولی ایشان به فضل خدا و با عنایت مستقیم امام زمان دارد این انقلاب را هدایت می کند و روز به روز قوی تر می شود، انشاالله هرچه زودتر این پرچم به دست مبارک ایشان به دست باکفایت امام زمان برسد.   خدایا این اتفاق را در همین نسل و همین عصر، رقم بزن. خدایا عاقبت همه ما را ختم به خیرگردان. حاجات اهل مجلس ما، حاجات مسلمین، حاجات همه آزادگان و حق طلبان عالم را بر آورده به خیر بگردان. رفتگان ما را غریق رحمتت بگردان  و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین.
  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">