اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین نظرات

دولت جدید بخواند!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۰۲:۳۸ ب.ظ


شکوه حماسه مومنانه مردم ایران در یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری را باید از الطاف الهی دانست آن چنانکه مقام معظم رهبری فرمودند:

"آخرین مورد از تفضلات الهی، نصرت بزرگ خلق حماسه سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری بود"

خلق این حماسه بزرگ و تاریخی، تحقق دوباره اتحاد ملت مظلوم ایران در تقابل با دشمنانی بود که با تمام قوا درصدد عقب راندن نظام مقدس اسلامی ایران از رویکردهای آرمانی و الهی بودند. ملت ایران نشان داد فشار تحریم ها و خصومت بدخواهان هیچ گاه در عزم آنان برای فتح قله های عزت و شرف، خللی ایجاد نخواهد کرد.

شکی نیست که حضور سیاسی مردم در این انتخابات که در زیر بمباران شدید تبلیغاتی دشمنان انجام گرفت تنها در لبیک به ندای ولی امر مسلمین بوده است. این مهم، تکلیف دولت جدید را بسیار حساس نشان می دهد.

جناب حجت الاسلام حسن روحانی، ]نچنانکه خود تأکید داشته، رئیس جمهور همه مردم ایران بوده و تردیدی نیست که رسالت سنگینی در عمل به مطالبات دینی و آرمانی جامعه ولایی ایران اسلامی بر عهده خواهد داشت.

یکی از نکاتی که رئیس جمهور منتخب باید به آن توجه لازم را نشان دهد این توصیه اخیر مقام معظم رهبری در امور مربوط به مدیریت کشور است:

" اولین عنصر، انتخاب جهت درست و حفظ جهت گیری صحیح است".

نصیحت رهبر معظم انقلاب در بیان نکته مذکور، یادآوری ضرورت ایستادگی بر سر مواضع انقلاب اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی آن است. نگاهی به رویکرد تبلیغاتی دشمنان اسلام و انقلاب نشان می دهد نخستین مطالبه آنان از دامن زدن به هجمه تخریب و سیاه نمایی های رسانه ای، ایجاد ضعف در استقامت مسئولان نظام بر سر اهداف انقلاب اسلامی و تحت الشعاع قرار دادن روحیه انقلابی مدیران جامعه اسلامی است. دشمن با به کارگیری انواع خدعه ها درصدد ارائه قرائتی جدید از خط امام و انقلاب است که به موجب آن، پیروی از راه و مکتب حضرت روح الله (ره) مستلزم تعامل با غرب، کوتاه آمدن از شعارها و آرمان ها، ترویج فرهنگ اشرافیت و کمرنگ شدن خط قرمزهای مورد نظر اسلام مانند استکبارستیزی، احیای ارزش های دینی، استقلال طلبی و... خواهد بود!!

رهبر عظیم الشأن انقلاب با اشراف بر ظهور خطر تحریف در تبیین نگرش های آرمانی حضرت امام خمینی (ره) در دیدار اخیر خود با مسئولان ارشد نظام تأکید فرمودند:

" جهت گیریهای صحیح انقلاب و کشور براساس قرائت معتبر امام، در همه زمینه ها مشخص است و نیازی به بررسی مجدد جهت گیریها نیست... قرائت امام که در سخنان، نوشته ها و آثار ایشان از جمله در وصیتنامه آن بزرگوار، کاملاً بیّن و آشکار است، به عنوان حجت و شاخص مورد قبول نخبگان، زبدگان، مسئولان و آحاد ملت است البته گاه تفسیر غلطی از دیدگاههای امام ارائه می شود که کار بد و خطرناکی است."

یکی از نکت بار ترین جلوه های رفتاری برخی از مدعیان پیروی از خط امام را باید در فتنه شوم 88 جستجو کرد. عده ای که در شعارهای ظاهری خود داعیه دلدادگی به امام راحل را سرداده بودند دست در دست دشمنان قسم خورده تفکر امام (ره) بالاترین حاصل عمر امام یعنی انقلاب و نظام اسلامی را در پرتگاهی خطرناک سوق دادند که به تعبیر رهبر عزیز انقلاب اگر لطف خدا و بصیرت مردم نبود، خدا می داند چه بر سر راه امام و خون شهدای انقلاب می آمد.

مشروعیت مسئولان نظام اسلامی در همه بخش ها منوط به تبعیت از اندیشه ناب حضرت امام به معنای واقعی اعتدال گرایی است که در شاخصه هایی چون، ساده زیستی، خدمت بی ادعا، توجه به ضعفا، استقلال طلبی، ایستادگی در مقابل زیاده خواهی چپاولگران و... تعریف می شود.

در این راستا شایسته است رئیس جمهور منتخب با عمل به شعار اعتدال، مضمون حقیقی آن یعنی صیانت از شعائر دینی و حرکت در راستای مشی امام و مقام معظم رهبری را سرلوحه رفتار خویش سازد. بدیهی است بزرگترین امتحان رئیس جمهور منتخب در عمل به شعار اعتدال و پیروی از راه امام در تعیین کابینه و انتخاب مدیران دیگر سطوح اجرایی کشور است. رجعت به دوران سیاه مدیریت کارگزاران و مشارکت که اشرافیت و معامله با آرمان ها برجسته ترین تابلوی جهت گیری سیاسی و فرهنگی آنان بود خطری است که هشدار در خصوص آن یک وظیفه تاریخی برای دلسوزان انقلاب اسلامی محسوب می شود. کسانی که با فریاد یا سکوت خود مهر تأییدی بر ادعای بی شرمانه تقلب در انتخابات زدند و به رغم اذعان مخفیانه به دروغ بزرگ خود و با وجود تأکید مقام معظم رهبری حاضر به ادای توضیح و اظهار ندامت از رفتار آشوبگرانه و منافقانه خویش نگردیدند مشروعیتی برای تصدی هیچ یک از پست های دستگاه اجرایی کشور را حتی در رده بخشداری نیز دارا نمی باشند. 
رئیس جمهور منتخب باید نشان دهد که با هوشیاری در مقابل دسیسه ها، امید کاذب عناصر واداده انقلاب در باج خواهی از دولت جدید را به یأس تبدیل خواهد کرد.

 در استان مازندران نیز جماعتی وابسته به یکی از کانون های قدرت و ثروت که شانزده سال در دوره های حاکمیت مزوّرانه کارگزاران و مشارکت بر اریکه های برخی از نهادهای امنیتی، سیاسی، دانشگاهی و... تکیه زده بودند و به واسطه روابط موذیانه خود با سردمداران گروه های غارتگر به نام و نانی دست یافتند و با گسترش دامنه نفوذشان در مجلس و شورای شهر به اژدهایی هفت سر تبدیل شدند تحرکات آشکار و پنهانی را برای تصاحب مسند استانداری و دیگر مناصب مدیریتی این خطه ولایی آغاز نموده اند.

صداقت دولتمردان جدید در پرهیز از افراط گرایی و برجسته سازی حاشیه ها را باید در انتخاب مدیران میانی کشور جست و جو کرد. شکی نیست که در صورت روی کار آمدن مدیران ناشایست و وابستگان کانون های زر و زور و تزویر که پرونده مفاسد برخی از عناصر سرسپرده شان در نهادهای قضایی و امنیتی همچنان مفتوح است دم زدن از ضرورت حفظ آرامش روانی جامعه، امری دست نیافتنی است.

امید است رئیس جمهور منتخب با عمل به توصیه های دلسوزانه رهبر معظم انقلاب از این امتحان بزرگ و سرنوشت ساز با سرافرازی بیرون بیاید.

  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">