اشک آتش

از اسلام ناب آمریکایی بیزارم!از ادعای برتری هویج بر بسیج!از اسلام بی خطر بیزارم...از اسلام آسه برو آسه بیا...اسلام پاستوریزه...اسلام عبدالملک مروان...اسلام بنی امیه و بنی العباس...اسلام شیوخ منطقه!!...اسلام پر عافیت و بی عاقبت...
----------------------------------------------------------------------------------
باید گذشتن از دنیا به آسانی
باید مهیا شد از بهر قربانی
با چهره خونین سوی حسین رفتن
زیبا بود اینسان معراج انسانی

پیام های کوتاه
بایگانی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

از پرونده این متهم دانه درشت چه خبر؟!

سیدحمید مشتاقی نیا | جمعه, ۲۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۲:۲۹ ق.ظ

حدود دو سال پیش کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادعا کرد که بنا بر اظهارات حجت الاسلام محسنی اژه ای، آقای علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بوده و پس از احضار به دادگاه به قید وثیقه آزاد شده است.

اگر چه بروجردی آن چنانکه انتظار می رفت این ادعا را تکذیب کرد؛ اما با توجه به انتساب این ادعا به دادستان محترم کل کشور، محسنی اژه ای در تمام این دو سال به رغم بهره مندی از امکان سخنگویی دستگاه قضا و ارتباط با مطبوعات، هیچ گاه حاضر به رد آن نشد.

به راستی آیا قوه قضائیه ای که قادر به رسیدگی اتهامات یک نماینده مجلس نیست می تواند مدعی قاطعیت، بی طرفی و اجرای عدالت نسبت به همه آحاد جامعه باشد؟ چه کسانی از عدم رسیدگی به پرونده این عضو محوری ستاد انتخاباتی دکتر ولایتی نفع می برند؟ آیا نتیجه عدم رسیدگی به پرونده اتهامی دکتر بروجردی فرصت اتهام زنی غیر مستند به دولت و تخریب چهره خادمین مردم را تا سال های سال برای رقبای زخم خورده فرزند ملت، باقی نخواهد گذاشت؟

امیدوارم قوه قضائیه، به نگاه و تحلیل مردم اعتنا کرده و با اهمال در اجرای عدالت، باعث بی اعتمادی نسبت به دستگاه عدل نشود.

در زیر متن جوابیه کریمی قدوسی به تکذیبیه بروجردی که در سال نود منتشر شده بود برای بازخوانی و ثبت در تاریخ، منعکس شده است که مطلعه آن را به خوانندگان فهیم اشک آتش2 توصیه می نمایم:

بسمه تعالی

سلام علیکم

 
ضمن تشکر از آن رسانه (بولتن نیوز) که برای تنویر افکار عمومی ملت شریف اقدام به انعکاس نظرات و مصاحبه ها در زمینه مختلف من جمله در مورد فساد مالی اخیر نموده است و در مورخه ۵./۱۰/۹۰ اظهارات جناب آقای بروجردی رئیس محترم کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم کرد. پاسخ به مواضع و مصاحبه های اینجانب جواد کریمی قدوسی عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در آن رسانه محترم درج شده عنایت بفرمایید بر اساس قوانین مربوطه به رسانه های عمومی ، توضیحات و پاسخ بنده نیز عینأ جهت استحضار ملت شریف ایران و اهالی محترم بروجرد در صفحه اول روز جاری آن رسانه درج گردد.


وقتی خواص طرفدار حق چنان تغییر ماهیت می‌دهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا می‌کند، وقتی از ترس جان، ازترس تحلیل و تقلیل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن حاضر می‌شوند حاکمیت باطل را قبول کنند و در مقابل باطل نمی‌ایستند و از حق طرفداری نمی‌کنند و جانشان را به خطر نمی‌اندازند، آنگاه در جامعه فاجعه شهادت امام حسین (ع) با آن وضع آغاز می‌شود. "مقام معظم رهبری"

در چهار سال دوره نمایندگی‌ام در مجلس هشتم ده‌ها بار فرمایشات مقام معظم رهبری را در جلسات گوناگون در جمع اقشار مردم بیان نمودم. روزی هم رسید که خودم را در عمل به این مبانی صاحب اختیار دیدم، بر سر یک دو راهی بودم، یک راه این بود که آنچه را از این فساد بزرگ مالی و خیانت در بیت‌المال مسلمین با تحقیق و بررسی به دست آورده‌ام برای حفظ حقوق ملت بر زبان بیاورم و در برابر سوگند بزرگی که آن را درروز اول شروع کار در مجلس قرائت کردیم به وظیفه عمل کنم.


راه دوم آن بود که ساکت و خاموش و آرام این سه چهار ماه باقیمانده از عمر دورة نمایندگی مردم را پشت سر بگذارم و برای خودم دردسر درست نکنم و خودم را در معرض تهمت‌ها و ناسزاها و طومارها قرارندهم تا منفور و تنها نشوم و به دنبال رأی آوردن و رفتن به مجلس نهم باشم و ...


به توفیق و مدد الهی راه اول را که همان موضع‌گیری در برابر فتنه و انحراف و اختلاس و این فساد مالی بزرگ بود انتخاب نمودم وخود را آماده پرداخت هر هزینه‌ای کردم.


جناب آقای بروجردی؛


جنابعالی خود از گذشته واقف هستید که بنده با شما هیچگونه کینه و عداوت و رقابتی نداشته و ندارم. جنابعالی نماینده مردم شریف بروجرد هستید و بنده در مشهد مقدس خدمتگذاری می‌کنم. با تحقیق، بررسی و اطمینان با رسانه‌ها مصاحبه نمودم و به اطلاع مردم شریف ایران رساندم که آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی در پرونده اختلاس بزرگ و سوءاستفاده مالی به نام امیرمنصور آریا نقش داشته‌اند.


این موضوع در مذاکرات اعضای کمسیون مطرح شد و پس از توضیحات شما مقرر شد بنده و سردار کوثری نایب رئیس کمسیون ملاقاتی حضوری با دادستان محترم کل ومسئول اصلی پرونده حجت الاسلام اژه ای داشته باشیم . در روز سه شنبه مورخه ۲۹/۹/۹۰ ساعت ۱۰.۳۰ در محل دفتر کار آقای دادستان این جلسه برگزار شد . برای تنویر افکار عمومی و مراجعه کنندگان به سایت جهان نیوز و سایر رسانه ها چکیده این جلسه را یاد داشت نموده ام.

ایشان فرمودند ( دادستان محترم)


۱ـ ما آقای بروجردی را در مورد این پرونده ( امیرمنصور آریا ) احضار نموده ایم

۲-به ایشان تفهیم اتهام شده است.

3-به قید وثیقه آزاد هستند.

۴- قرار مجرمیت ایشان صادر شده است .

۵- کیفر خواست ایشان آماده می شود.

۶- ایشان حتمأ به دادگاه می روند.


بعد از این توضیحات، ایشان ( دادستان محترم) به سردار کوثری و بنده فرمودند: یک چشمه ونمونه از حمایت های آقای بروجردی در این پرونده این بوده است که آقای امیر منصور آریا به یکی از شعب بانک ملی مراجعه می نمایند و از رئیس شعبه در خواست هزار میلیارد تومان تسهیلات می نماید. رئیس شعبه می گوید : اولا از نظر قوانین سقف پرداخت تسهیلات ما ۲۰۰میلیارد تومان است. شماهزار میلیارد تومان میخواهید .


ثانیاً شما یکی از بدهکاران به بانک هستید و تصفیه حساب نکرده اید ثالثاً باید ۶۵ درصد مبلغ را وثیقه بگذارید . ما نمی توانیم این تسهیلات را به شما بپردازیم.


امیر منصور آریا به رئیس شعبه می گوید: خودت مشکل را حل میکنی یا بروم از بالا دستور بگیرم که اقدام کنی. رئیس شعبه می گوید چنین کاری را نمی کنم.


امیر منصور آریا به اقای خاوری رئیس بانک ملی وقت مراجعه می کند و ایشان ( اقای خاوری ) رئیس شعبه را احضار می نماید  در جلسه به او می گوید شما چرا با آقای امیر منصور آریا همکاری نمی کنید .


رئیس شعبه دلایل سه گانه فوق را تکرار می کند و می گوید: سقف پرداخت تسهیلات شعبه را خودتان بخشنامه کرده اید که ۲۰۰ میلیارد تومان است ولی ایشان هزار میلیارد تومان می خواهند و بدهکار هم هستند و ۶۰ درصد وثیقه را هم ندارند.


آقای خاوری به رئیس شعبه می گوید: ایشان که اینجا حضور دارند جناب آقای بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هستند. ایشان آقای امیر منصور آریا را تائید و حمایت می کنند حالا شما می گویید من تسهیلات نمی دهم.


رئیس شعبه می گوید: من شفاها عمل نمی کنم و در همان سقف مقرر و با دادن ۶۰ درصد وثیقه، کتبا ابلاغ کنید تا من عمل کنم.


بعد از این جلسه آقای خاوری طی نامه ای به رئیس شعبه ابلاغ می کند که مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آقای امیر منصور آریا پرداخت شود و وثیقه را از ایشان ۲۵ درصد بگیرند.


آقای اژه ای دراینجا فرموده اند: مگر نیروهای ما در اینجا چقدر ظرفیت دارند، بنده معتقدم که باید با بروجردی و امثال ایشان برخورد شود. مردم می گویند این فرد (امیر منصور) یک نفر بوده است، در سال ۸۴ از شمال آمده، در سال ۸۵ به سرعت رشد کرده و در سال ۸۸ به اوج خود رسیده است. چه کسانی بودند که او را کمک کردند. ولی سراغ هریک از این ها که می رویم فریاد ها بلند می شود.


آقای دادستان در ادامه این جلسه فرمودند: این فرد (امیر منصور آریا) نه تنها از انفال استفاده کرده و منابع بانکی را مدیریت نموده بلکه نیروهای ما را نیز به کار گرفته و این افراد را مدیریت کرده است.


آقای اژه ای فرمودند: افکار عمومی قانع نخواهد شد، اگر اطلاع رسانی درستی نشود. وقتی می خواهیم برویم سراغ این افراد در دولت، در مجلس و در قوه قضائیه فریاد همه بلند می شود.


خیلی ها حفظ مجلس، قوه قضائیه و دولت را مهم تر می دانند. بین فاسد و افسد اولویت را به دفع فاسد می دهند. در ادامه ایشان فرمودند از دهه ۸۰ تا ۹۰ فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فساد بسیار دقیق و ظریف بوده است.

ایشان فرموده اند فساد می تواند ضربه ای به انقلاب بزند که جبران ناپذیر است. آقای اژه ای در این جلسه گفتند که من معتقدم با کسانی که در این فساد معاونت داشته اند باید برخورد شود و این نفعش بیشتر است.


جناب آقای بروجردی؛


مطالب فوق را که آقای دادستان محترم در حضور سردار کوثری نایب رئیس کمسیون و بنده بیان فرمود ه اند شما آنها را کذب و دروغ بزرگ می دانید؟. اگر این مسائل کذب است بهتر است شما دلایل و مدارک و مستندات خود را با طرح شکایت از آقای اژه ای دادستان محترم و مسئول اصلی پرونده به دستگاه قضایی ارائه دهید.


جناب آقای اژه ای فرمودند چهار نفر از نمایندگان در این پرونده احضار شده اند برای آنها قرار مجرمیت صادر شده است .


مردم شریف از همه نمایندگان می پرسند این چهار نماینده چه کسانی هستند؟ . آیا این اطلاع رسانی حداقلی و ضروری دادستان محترم را تشویش اذهان عمومی می نامید.


جناب آقای بروجردی ده ها بار تعدادی از اعضای کمسیون امینت ملی و بنده در خواست کردیم که این26 نامه به ترتیب تاریخ صدور، در کمسیون قرائت شود. به جزء 2 نامه که یکی مربوط به آقای پیشرو رئیس بانک صنعت و معدن بود و در آن نامه جنابعالی در خواست پرداخت تسهیلات ویژه به آقای امیر منصور آریا را نموده بودید و نامی از هیچ پروژه ای در شهرستان بروجرد نبود و نامه دیگر نیز حمایت از امیر منصور و پروژه ای در شهرستان بروجرد. دیگر نامه ها را به رویت اعضا کمسیون نرساندید. در حالی که در بعضی از نامه ها ، شما با سربرگ مجلس شورای اسلامی و رئیس کمسیون امنیت ملی مکاتبه کرده بودید و حق مسلم اعضای کمسیون و همه نمایندگان محترم ملت را نادیده گرفته و از آن سوء استفاده نموده اید.


هنوز هم نیز دیر نشده است.جنابعالی لطف بفرمایید و این 24 با نامه ای که به دادستان محترم کل نوشته اید و به پیوست نامه ها را منعکس کرده اید، همه را در سایت شخصی خودتان بگذارید تا همه مردم به خصوص مردم شریف شهرستان بروجرد و نمایندگان محترم مجلس هشتم آن ها را مطالعه کنند و بعد قضاوت نمایند که این حمایت های شما از امیر منصور آریا در راستای سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای جوانان بیکار بوده یا در حمایت از امیر این فرد بوده است .


در ضمن توضیح دهید منظورتان از اینکه در مصاحبه خود فرموده اید « اختلاس به تاریخ پیوست» چه بوده؟


آیا در این مواضع شما که اساسأ همه چیز را دروغ میداند و اختلاس را به تاریخ پیوسته ، وظایف ما نمایندگان این نیست که از حقوق مردم دفاع کنیم و شاهد (تحقق اختلاس به تاریخ پیوست) نباشیم.


از آنجا که مردم شریف باید در جریان فعالیت های شخصی مسئولان و نمایندگان خود باشند تا با نظارت عمومی، در نظام الهی ما به فاجعه های نظام سرمایه داری مبتلا نشود.


وظیفه خود می دانم توضیحاتی مختصر درباره مطالب جنابعالی در مصاحبه خود در زمینه فعالیت های شخصی بنده به عرض مردم شریف برسانم.


بنده به هیچ وجه مدعی داشتن هیچ سابقه و فضیلتی برای خود نبوده و نیستم و با همه وجودم این ادعا را با بیان رسا عرض می کنم که یک روز و یک ساعت در دوره خدمتگذاری 32 ساله در انقلاب اسلامی به امانت سپرده شده شما ملت بزرگ و شهدای عزیزتان خیانت نکرده ام و تجربه و فرصت‌های بدست آورده را برای کسب وجهه، شهرت، ثروت و قدرت برای خود و فرزندان و نزدیکانم به کار نگرفته‌ام.


از روز اول که 22 سال سن داشتم و وارد سپاه پاسداران شدم تا امروز که نماینده شما در مجلس شورای اسلامی هستم یک روز را به شرط مزد و دریافت امتیازی نگذرانده‌ام. آنچه در زندگی خود، همسر و فرزندانم دارم از دریافت حقوق و حق مأموریت و پاداش خدمت، بدون درخواست بدست آورده‌ام.


در هیچ کجای عالم امضای شخصی بنده را زیر یک قرارداد تجاری ـ عمرانی و دریافت تسهیلات بانکی و ... پیدا نمی کنید. خداوند کریم مدد نموده است و تا کنون ما را بر همان عهد و میثاق پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی ثابت قدم نگه داشته است.


جناب آقای بروجردی؛


در مورد فعالیت‌های انجام شدة ایثارگران در یک کشور آفریقایی خود به خوبی واقف می‌باشید که آن تلاش‌ها مربوط به حداقل شش سال قبل می‌باشد و همه مسئولان ملی و رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در جریان تلاش‌های انجام شده بوده و تشویق نموده‌اند و در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی بوده است، شما هم می‌دانید که بنده در آنجا حتی به اندازه یک متر مربع صاحب زمین نیستم و در هیچ نقطه‌ای خارج از سرزمین جمهوری اسلامی دارای ثروت و ملک نمی‌باشم. در ایران هم آنچه دارم قبلا عرض کرده‌ام. بنده در طول چهار سال خدمت در مجلس شورای اسلامی یک روز هم در صحن و کمیسیون غیبت ندارم اگر می‌خواهید برای رد اتهام‌های خود پاسخی به بنده بدهید، مردانه عمل کنید.


جناب آقای بروجردی؛


بار دیگر فاش می‌گویم چون شما را در لابی‌گری و جلب حمایت‌های مؤثر در این پرونده به نفع خودتان خیلی توانمند می‌دانم و احتمال داده‌ام که شما بالای ۵۰ درصد توان تأثرگذاری در مورد این پرونده را دارید به طوری که حتی عده‌ای شما را قهرمان سرمایه‌گذاری معرفی می‌کنند، وظیفه خود دانستم که با اطلاع‌رسانی مانع این اقدام گردم تا از حقوق ملت بر اساس رسالت نمایندگی خود در مجلس دفاع کنم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

جواد کریمی قدوسی

نماینده مردم شریف مشهد وکلا
  • سیدحمید مشتاقی نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">